شناسه خبر:61244
1401/7/23 09:04:00

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: از 20 اثر نمایشی جشنواره تئاتر بسیج استان، 18 اثر نمایشی توسط کارشناسان به مرحله بازبینی وارد شدند‌ و ‌با بررسی‌های صورت‌گرفته در این مرحله نیز نهایتاً تعداد هشت اثر به مرحله داوری رسید.

امیر ترکاشوند اظهار کرد: با لطف و عنایت خداوند متعال سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج هنرمندان کشور با رویکرد بسیج استانی از تاریخ 20 مهرماه 1401 در همدان آغاز شد.
وی افزود: این جشنواره در استان همدان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینیِ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. که اجرای نمایش‌های خیابانی در تاریخ چهارشنبه 20 مهرماه از ساعت 15 شروع شد و نمایش‌های صحنه‌ای نیز انشاالله از پنجشنبه 21 مهرماه از ساعت هشت صبح تا عصر همین روز اجرا می‌شود.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان عنوان کرد: در این جشنواره تعداد 20 اثر نمایشی وارد شد که بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته توسط پنج نفر از کارشناسان بازبینی، 18 نمایش به مرحله بازبینی ورود پیدا کردند و درنهایت از این تعداد هشت اثر به مرحله داوری در جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان راه یافتند.
ترکاشوند از معرفی نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره تئاتر بسیج همدان خبر داد و گفت: در بخش نمایش صحنه‌ای تئاتر مقتل‌خوانی در رگ آب به کارگردانی صحبت‌الله روشنفکر از نهاوند، هَناسه به کارگردانی اکبر مرادی‌کامیاب از همدان، مردی در سایه به کارگردانی رضا باغبان از ملایر، فریاد‌های مشترک به کارگردانی وحید نظری از همدان و من زنده‌ام به کارگردانی حسین حبیبی از رزن به مرحله استانی راه یافتند.
وی افزود: در بخش نمایش خیابانی نیز نمایش کالبدشکافی به کارگردانی سیدمهرداد کاووسی حسینی از همدان،‌ رسم چادر به کارگردانی وحید عبداللهی از همدان و میراث خون به کارگردانی بهزاد نجفی از همدان به مرحله استانی راه یافتند.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان همچنین از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ جمعه 22 مهرماه 1401 از ساعت 9 تا 12 در محل تالار فجر واقع در شهرداری همدان خبر داد و اظهار کرد: در ایام برگزاری جشنواره نمایش‌های راه‌یافته به مرحله داوری توسط داوران میهمان و داوران استان ارزیابی شده و سپس با جمع‌بندی آرا درنهایت دو نمایش خیابانی و دو نمایش صحنه‌ای منتخب در روز اختتامیه اعلام و به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر سودای عشق سازمان بسیج هنرمندان کشور» معرفی خواهند شد.

شناسه خبر 61244