شناسه خبر:61332
1401/7/25 08:48:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: تالاب پیرسلمان واقع در شهرستان اسدآباد به منطقه تیراندازی، صید و شکار ممنوع ارتقا یافت.

سیده‌مریم محمدی روز یکشنبه اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و به استناد بند (و) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و مطابق آگهی رسمی شماره 22474 اردیبهشت‌ماه امسال، تالاب پیرسلمان به مدت پنج سال با حدود مشخص به‌عنوان منطقه شکار ممنوع ارتقای سطح حفاظتی یافته و هرگونه شکار، صید و تیراندازی در آن ممنوع است.
وی با بیان اینکه تالاب پیرسلمان یک سرمایه ملی است، افزود: پیرسلمان یکی از تالاب‌های طبیعی و زنده در استان همدان در 24 کیلومتری جنوب شهر اسدآباد واقع در بخش پیرسلمان و در نزدیکی روستای لک‌لک قرار دارد که وسعت آن در فصول مختلف سال متغیر است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان ادامه داد: تالاب پیرسلمان با آب شیرین، زیستگاه مناسبی برای زمستان‌گذرانی و جوجه‌آوری در فصول گرم برای پرندگان مهاجر است.
محمدی افزود: وجود گونه‌های جانوری همچون سمور آبی و گربه جنگلی و ماهیان ضرورت و اهمیت ارتقای منطقه را بیشتر کرده؛ همچنین گیاهانی همچون «نی» و گیاهان آبزی نظیر بارهنگ آبزی، علف شاخی و عدسک آبی دیده می‌شود.
وی اضافه کرد: کشیم کوچک، چنگرنوک سرخ، خوتکا و لک‌لک در این تالاب اقدام به جوجه‌آوری کردند؛ درعین‌حال پرندگان مهاجر ازجمله کشیم کوچک، بوتیمار، چنگر نوک سرخ، غاز خاکستری، خوتکا، آب چیلک، سلیم، تلیله، سرسبز، اگرت، یلوه و انواع حواصیل همه‌ساله در این تالاب فرود می‌آیند.
محمدی از وجود انواع ماهیان همچون ماهی قزل‌آلا و کپور، پستانداران نظیر گربه جنگلی، گرگ، روباه، شغال و گراز از سخت‌پوستان دافنی، سیکلوپس، گاماروس، خرچنگ آب شیرین و مار آبی در تالاب پیرسلمان اسدآباد خبر داد.

شناسه خبر 61332