شناسه خبر:61349
1401/7/25 09:25:53

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان گفت: مدیریت دانشگاه بر این باور است که هیچ مرکزی تأسیس نمی‌شود مگر اینکه متناسب با نیاز بازار باشد و در بازنگری جدید رشته‌های تحصیلی به ظرفیت‌های استان و نیاز بازار توجه خواهد شد.

شاهین فکور نیازسنجی و نیازآفرینی در مراکز علمی کاربردی استان را ضروری برشمرد و کارآفرینی، اشتغال و کاریابی را استراتژی و راهبرد دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد.
به گفته وی، اگر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیازهای آینده طراحی شود دانشگاه می‌تواند به موفقیت دست یابد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان ایجاد اشتغال، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص در قالب دوره‌های مهارت‌افزایی و کارآفرینی را مهم‌ترین وظیفه و مأموریت دانشگاه دانست و تصریح کرد: اگر تمام فعالیت‌های راهبردی دانشگاه منجر به ایجاد اشتغال شود دانشگاه مسیر خود را به‌درستی طی کرده و اگر منجر به اشتغال نشود مسیر را غلط رفته است.
فکور با اشاره به اینکه مهارت و آموزش از تأکیدات دانشگاه علمی کاربردی است افزود: مسئولان دانشگاه علمی کاربردی کشور بر مهارت‌آفرینی دانشجویان و ایجاد زمینه کار و فعالیت در بازار تأکید دارند.
وی افزود: در راستای آموزش‌های مهارت‌محور و اشتغال‌آفرین مدرسان ماهر و خبره به‌کار گرفته خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان از فراخوان جذب هزار و 500 مدرس در هفته اول آبان سال جاری در دانشگاه علمی کاربردی سنندج خبر داد.
فکور همچنین یادآور شد: برنامه ششم توسعه کشور بر ارائه آموزش‌های کاربردی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علمی کاربردی تأکید دارد و در برنامه هفتم توسعه نیز برابر ضرورت تقویت کارآفرینی و اشتغال از سوی دانشگاه علمی کاربردی و سازمان فنی حرفه‌ای تأکید شده است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 43 درصد بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل داده است، اذعان کرد: مسئولان دانشگاه امروز بر این باورند که نباید بر تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار افزوده شود.
وی ادامه داد: بنا به اعتقاد کارشناسان آموزش متوسطه و آموزش عالی آموزش به تنهایی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد بلکه آموزش باید به گونه‌ای باشد منجر به مهارت‌افزایی و تولید درآمد شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه دانشگاه در مسیر اکوسیستم یا زیست بوم فناوری حرکت می‌کند، حمایت از رویدادهای استارتاپ و فراهم کردن فضا برای دانشجویان صاحب ایده در راستای تبدیل این ایده‌ها به فناوری را دغدغه دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد.
فکور اظهار کرد: هم‌اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال فراهم کردن زیرساخت‌های شبکه‌ای زیست‌بوم فناوری است و باید برای هر مرکزی مرکز رویداد شتاب‌دهنده راه‌اندازی شود.
به گفته وی، دانشجویان در خانه خلاق و فناوری مستقر در دانشگاه می‌تواند به حوزه فناوری ورود کنند و به بحث پردازش و مشاوره بپردازند.
وی با اشاره به اینکه نیاز سنجی و نیازآفرینی در مراکز علمی کاربردی ضروری است تصریح کرد: در راستای جذب دانشجویان اقلیم کردستان عراق در این دانشگاه امید است تا پایان سال 1401 چند رویداد دوجانبه با اقلیم کردستان برگزار شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان اظهار کرد: این دانشگاه درصدد است متناسب با ظرفیت دانشگاه فعالیت کند، مدیریت دانشگاه بر این باور است که هیچ مرکزی تأسیس نمی‌شود مگر اینکه متناسب با نیاز بازار باشد و در بازنگری جدید رشته‌های تحصیلی به ظرفیت‌های استان و نیاز بازار توجه خواهد شد.
به گفته فکور، تا پایان بهمن امسال رویداد اینترنشنال بین‌المللی در دانشگاه علمی کاربردی استان برگزار خواهد شد.
هم‌اکنون سه هزار و 300 نفر در دانشگاه علمی کاربردی کردستان مشغول تحصیل هستند، پذیرش دانشجو در این دانشگاه در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است. 13 مرکز آموزش علمی کاربردی در تمام شهرستان‌های استان بجز دهگلان و کامیاران دایر است.
70 رشته کاردانی در مراکز دانشگاه علمی کاربردی کردستان در حال اجراست و 63 رشته کارشناسی و چهار رشته جدید اضافه شده است.

شناسه خبر 61349