شناسه خبر:61353
1401/7/25 09:33:06

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار چوار گفت: در شرکت جهان پارس که یکی از واحدهای پالایش گاز است، شاهد اشتغال بالای 80 درصدی نیروهای غیربومی هستیم که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفته‌شدنی نیست.

ابراهیم یعقوبی گفت: بخش زیادی از محل تأمین معیشت مردم شهرستان چوار و روستاهای همجوار پالایشگاه، کشاورزی و دامداری سنتی بوده که در اثر فعالیت پالایشگاه و آلودگی صوتی، آلودگی هوا و افزایش ترددهای خودروها دچار خسارت شده و تنها راه درآمدی خود را از دست داده است که انتطار می‌رود شرکت ملی گاز در استخدام و به‌کارگیری جوانان متخصص و بیکار منطقه از ظرفیت قانون استخدام بومی مناطق نفت و گازخیز استفاده کرده و متعهدانه پایبند.
وی علاوه بر این که فاز یک پالایشگاه در استخدام نیروهای جدید خود به این مهم عمل نکرده است، افزود: در فاز دو پالایشگاه که نیز در مرحله پروژه و اکثرا مشاغل کارگری است، بیشتر استخدام‌های خود را از نیروهای غیربومی سایر مناطق و به‌صورت سفارشی و یا از قومیتی خاص اقدام می‌کند که این موارد باعث ایجاد ناامیدی در جوانان بخش مرکزی، چوار و بخش بولی و ایجاد نارصایتی کلی در ساکنین این شهرستان شده است.
فرماندار چوار ضمن اشاره به درخواست از مدیرعامل شرکت ملی گاز در خصوص خصوص نحوه استخدام‌های این شرکت تحقیق کامل و جامع انجام دهد گفت: با هرگونه به‌کارگیری‌های غیر قانونی برخورد کنند؛ همچنین در شرکت جهان پارس که یکی از واحدهای پالایش گاز است، شاهد اشتغال بالای 80 درصدی نیروهای غیربومی هستیم که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست.
یعقوبی افزود: پالایشگاه در موضوع مسئولیت‌های اجتماعی به جوامع محلی کمتر برخوردار روستاهای اطراف پالایشگاه در موضوع تأمین آب روستایی، تجهیز درمانگاه، کمک به دهیاری‌ها، تأمین اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان و خانواده‌های بی‌بضاعت همانند سایر پروژه‌های و طرح‌های صنعتی اقدام کند.
وی تصریح کرد: در موضوع اشتغال نیازمند حمایت و توجه شرکت ملی گاز هستیم و امیدواریم این سفر طلیعه خوبی برای حضور جدی شرکت گاز در بحث مسئولیت‌های اجتماعی چوار باشد.

شناسه خبر 61353