شناسه خبر:61408
1401/7/25 23:38:41

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: شهربازی رنگین‌کمان 82 دستگاه فعال دارد که 79 مورد دارای مجوز است و مابقی تجهیزات در حال گرفتن مجوز هستند.

جعفر امیری پریان در خصوص وضعیت استاندارد‌سازی وسایل بازی و شهربازی همدان، بیان کرد: ساخت و نصب وسایل شهربازی تحت استاندارد اجباری هستند و این وسایل قبل از نصب تأییدی از سازمان استاندارد برای آنها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این وسایل طبق این تاییدیه مجوز فعالیت را دریافت می‌شود، عنوان کرد: بعد از نصب سالانه یک بار مجدد مجوزها تأیید می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: بازدیدهای دوره‌ای هم از این وسایل توسط سازمان استاندارد انجام می‌شود.

امیری پریان در این راستا از بازرسی‌های صورت گرفته سخن گفت و افزود: 342 مورد بازرسی از شهربازی‌های در استان همدان طی سال جاری انجام شده که در این مورد 215 مجوز صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: 13 مورد بازرسی از تجهیزات سنگین، 52 مورد نیمه سنگین، 4 مورد از زمین بازی و 33 مورد بازرسی از سازه‌های بادی تاکنون انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه وسایل بازی در زمین‌های بازی، پارک‌ها از لحاظ استاندارد مورد بررسی و بازرسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه 1517 اداره کل استاندارد می‌توانند در زمینه کالاهای غیراستاندارد و وسایل بازی در شهربازی‌ها و پارک‌ها ما را مطلع سازند تا پیگیری و رسیدگی‌های بعدی به انجام رسد.

شناسه خبر 61408