شناسه خبر:61513
1401/7/28 09:40:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه 9 هزار و 200 نفر از جامعه ایثارگران استان کرمانشاه بیکار و جویای کار هستند، گفت: یکی از محورهای اصلی برگزاری استارت‌آپ شاهد و ایثار، پیدا کردن ایده و طرح‌هایی است که بتوانند تبدیل به صنعت و کار شود.

«خسرو شهیدی» روز چهارشنبه در دومین مسابقات استارت‌آپ «شاهد و ایثار» با بیان اینکه 270 نخبه شاهد و ایثارگر براساس شاخص‌های علمی زیر پوشش این نهاد قرار دارند، افزود: واحد نخبگان ایثارگر سال 85 برای حمایت از نخبگان جامعه هدف در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد و تا امروز منشأ خیر و برکات فراوانی به‌ویژه در حوزه کار و اشتغال داشته است.
وی با بیان اینکه روزبه‌روز شاخص‌های علمی درحال تغییر است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری استارت‌آپ ایثار و شاهد شناسایی و معرفی نخبگان ایثارگر است.
شهیدی یکی دیگر از اهداف این استارت‌آپ را حمایت از طرح و ایده‌های نو جامعه ایثارگران برای تبدیل به صنعت و محصول کالا و خدمات عنوان کرد و افزود: یکی از راهکارهای مهم کاهش اشتغال و رفع بیکاری در جامعه، حمایت از طرح‌های نو و خلاق و فناورانه است که با تبدیل به صنعت و محصول، موجبات اشتغال بسیاری از افراد فراهم می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه همچنین تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از همه طرح‌ها، ایده‌های نو و خلاق که توانایی رشد و توسعه، اشتغال و رفع نیاز‌های جامعه را داشته باشند، حمایت قوی می‌کند.
وی در قسمت پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: همایش استارت‌آپ شاهد و ایثار کرمانشاه سال گذشته در سطح منطقه با حضور 6 استان برگزار شد، اما امسال به‌صورتی استانی برگزار می‌شود و چهار تیم نخست به مسابقات ملی و کشوری اعزام خواهند شد.
شهیدی همچنین بیان کرد: 35 طرح و ایده استارت‌آپی به این همایش ارسال شده که درنهایت هشت تیم به مرحله نهایی راه یافتند که چهار تیم از آن‌ها برگزیده و به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

شناسه خبر 61513