شناسه خبر:61653
1401/8/2 09:15:41

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در سال جاری، گفت: مرکز فناوری داروهای گیاهی همدان با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد تومانی در ماه آینده افتتاح می‌شود.

«علی چهاردولی» روز یکشنبه افزود: این ستاد همچنین تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه علوم پزشکی، بوعلی‌سینا و مدیریت پارک‌های علم و فناوری امضا کرده که براساس آن تاکنون 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی از سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی در بخش پزشکی خبر داد و گفت: طرح اسانس‌گیری از گیاهان گشنیز، سیر، موسیر و رازیانه در دست اجرا است.
معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به طرح افزایش نرخ باوری جمعیت از اختصاص 2.5 میلیارد تومان به مرکز ناباروی جهاد دانشگاهی استان همدان خبر داد و تأکید کرد: بیش از پنج میلیارد تومان دیگر برای تجهیز و تکمیل این مرکز اختصاص می‌یابد.
چهاردولی از اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیمی استان همدان خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این طرح 56 میلیارد تومان است که کاشت، داشت، برداشت، سم، نظارت، کود رایگان و تسهیلات بیمه‌ای رایگان برای کشاورزان درنظر گرفته شده است و در 10 شهرستان اجرا می‌شود.
وی تأکید کرد: در طرح جهش تولید اراضی دیم استان همدان، 370 هزار هکتار زیر پوشش قرار داده شده است و 320 کارشناس در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.
معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: پنج هزار خانواده روستایی با بیمه برکت، زیر پوشش بیمه مسئولیت و حوادث قرار گرفته‌اند.
وی از دیگر اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به زمینه‌سازی برای اشتغال خُرد روستایی اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه امضاشده قرار است تا آخر سال جاری دو هزار و 500 شغل ایجاد کنیم.
چهاردولی «لبخند احسان»، «مشق احسان» و «نسیم احسان» را از دیگر طرح‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نام برد و افزود: 30 سری جهیزیه نیز شامل وسایل اصلی زندگی ازجمله یخچال، لباسشویی، فرش و گاز در اختیار خانواده‌های کم‌برخوردار قرار داده شده است.
معاون مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه ستاد از گروه‌های جهادی در طرح‌هایی مانند خانه‌سازی، کمک‌های مؤمنانه، راهسازی و مساجد حمایت می‌کند، از ساخت مدرسه برای 13 مدرسه کانکسی و درحال تخریب خبر داد و افزود: بیش از 150 خانه عالم نیز در استان همدان بازسازی شده است.

شناسه خبر 61653