شناسه خبر:61662
1401/8/2 09:26:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها در سطح 70 هزار هکتار از اراضی استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود.

زرین‌جوب از اجرا طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام خبر داد و گفت: جلوگیری از خروج ارز از کشور برای خرید محصولات زراعی استراتژیک، افزایش ضریب خودکفایی بخش کشاورزی کشور، مقابله با بحران‌های خشک‌سالی و کمبود آب از اهداف مهم این طرح است.
وی افزود: طرح جهش تولید برای افزایش تولید در محصولات راهبردی شامل غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی، علوفه‌ای و دارویی با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، ارائه تقویم آموزشی و کشت، تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی اجرایی می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: امسال در دومین سال از طرح علاوه بر استفاده از تجربه سال گذشته قصد داریم چتر حمایتی در خصوص نهادها و نیز انتقال مدون دانش را به میدان مزرعه بکشانیم.
زرین‌جوب با اشاره به افزایش اعتبار و وسعت طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: امسال قرار است این طرح در سطح 70 هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شود.
وی در پایان گفت: این طرح (طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های استان ایلام) امسال برای دومین‌بار با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود.

شناسه خبر 61662