شناسه خبر:61744
1401/8/4 08:49:44

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در نیمه نخست سال جاری چهار میلیون و 400 هزار قطعه ماهی زینتی در این استان تولید و روانه بازار شده است.

احمد بختیاری روز سه‌شنبه ابراز کرد: این میزان ماهی زینتی در 65 واحد پرورش آبزیان در استان همدان تولید شده است که 10 واحد از این مراکز به‌صورت صنعتی و بقیه به شکل خانگی و خُرد فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد ماهی‌های زینتی در شهرستان همدان و مابقی در شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان و فامنین تولید می‌شوند، اظهار کرد: مجوز صادرات ماهی‌های زینتی با همکاری سازمان بازرسی دریافت شده و درحال پیگیری است.
سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولید هر 50 هزار قطعه ماهی تزئینی موجب اشتغال یک نفر می‌شود، از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه پرورش ماهیان زینتی در استان همدان خبر داد.
بختیاری ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و گلدفیش، سیچلاید، گوپی و فلاور از مهم‌ترین گونه‌های ماهی زینتی تولیدی در استان همدان است.
وی پرورش ماهیان زینتی را نمونه‌ای از کسب‌وکار ارزان و باصرفه برشمرد و تصریح کرد: تشکیل و راه‌اندازی خوشه‌های پرورش ماهیان زینتی در اشتغال زنان روستایی استان همدان نقش چشمگیری دارد.
سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: علاوه‌بر پرورش ماهیان زینتی، از ابتدای سال جاری تاکنون 550 هزار قطعه زالو در سه واحد فعال در استان همدان تولید شده است که سالانه تولید یک میلیون قطعه زالو در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 61744