شناسه خبر:61749
1401/8/4 08:54:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ابراز کرد: آمار مصرف بنزین در تابستان 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل در منطقه همدان رشد 34 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با اعلام این خبر، گفت: در سه‌ماهه فصل تابستان امسال 110 میلیون لیتر بنزین بیشتر از همین مدت در سال 1400 توزیع شده و به مصرف رسیده است.
وی با اشاره به بارگیری و ارسال 640 میلیون لیتر از انواع فرآورده‌های نفتی (بنزین، نفتگاز و نفت سفید) از محل انبار نفت ایثارگران همدان، از افزایش 15 درصدی مصرف در بازه زمانی سه‌ماهه تابستان امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
این مقام مسئول روند صعودی مصرف در تابستان امسال را با توجه به کاهش همه‌گیری کرونا ناشی از افزایش مسافرت‌ها و جابه‌جایی‌ها و به‌ویژه تردد زوار اربعین با خودروهای شخصی دانست.
وی با بیان اینکه ارسال فرآورده‌ها به سه صورت مصرف محلی، ارسال تدارکاتی (انبار به انبار) و ارسال مستقیم به مجاری عرضه انجام گرفته، تصریح کرد: بیشترین رقم ارسالی به بخش تدارکاتی و شهرها و استان‌های هم‌جوار و دوردست کشور اختصاص دارد.
روستایی ادامه داد: این میزان فرآورده مصرفی اشاره‌شده توسط 22 هزار و 550 دستگاه از انواع نفتکش با ظرفیت‌های متفاوت بارگیری و توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد توسعه ناوگان حمل‌ونقل را نشان می‌دهد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تأمین بی‌وقفه و عرضه مطلوب سوخت در بخش‌های مختلف مصرف را مرهون تلاش جمعی و فعالیت شبانه‌روزی مجموعه کارکنان پشتیبانی و عملیاتی، رانندگان نفتکش و متصدیان جایگاه‌های سوخت دانست.
لازم به ذکر است اخیراً و در همین راستا جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کار جهادی و خدمات شایسته همکاران منطقه همدان در عرصه سوخت‌رسانی قدردانی و تشکر کرده است.

شناسه خبر 61749