شناسه خبر:61752
1401/8/4 08:57:08

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: خانواده رزاقی در همدان بخشی از اموال مادر مرحوم خود را برای آزادی دو زندانی اهدا کردند.

یداله روحانی‌منش روز سه‌شنبه بیان کرد: این خانواده 50 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند که با این رقم زمینه آزادی دو زندانی جرائم غیر عمد فراهم شد.
وی اظهار کرد: 155 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد این استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه با کمک خیرین و پرداخت مبالغ بدهی، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: این افراد شامل 124 زندانی مالی، 28 زندانی مهریه، دو زندانی نفقه و یک زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری‌ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر، از زندان آزاد شدند.
روحانی‌منش با بیان اینکه 11 نفر از زندانیان آزادشده زن هستند، ابراز کرد: مجموع بدهی این تعداد زندانی آزادشده 367 میلیارد و 804 میلیون ریال بود که با اقدامات مؤثر ستاد دیه استان و همچنین مشارکت فعال افراد خیر، تأمین و برای آزادی این افراد به شاکیان آن‌ها پرداخت شده است.
وی گفت: البته با توجه به اقدامات انجام‌شده 31 میلیارد و 985 میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و حدود هفت میلیارد و 764 میلیون ریال آن نیز توسط خود افراد زندانی تأمین و پرداخت شده است.
روحانی‌منش همچنین از پرداخت چهار میلیارد و 800 میلیون ریال از محل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی طی هفت‌ماهه امسال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان خبر و ادامه داد: بیش از 211 میلیارد و 767 میلیون ریال از بدهی زندانیان آزادشده نیز با رأی و نظر قاضی، اعسار به تقسیط (قسط‌بندی) شده است.
وی اظهار کرد: میزان کمک پرداختی به پرونده‌های مالی و دیه 70 میلیارد و 312 میلیون ریال است؛ ضمن اینکه 41 میلیارد و 176 میلیون ریال از بدهی زندانیان در قالب تسهیلات با مشارکت بانک‌ها (ملت، ملی، صادرات و تجارت) تأمین و پرداخت شده است.

شناسه خبر 61752