شناسه خبر:61806
1401/8/5 09:37:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: یک هزار و 444 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات برارزش افزوده، نیمه نخست سال جاری به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

مصطفی فعله‌گری روز چهارشنبه اظهار کرد: این مبلغ بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده و منبع مهمی برای اداره شهرها و مناطق روستایی است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس بند دوم ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می‌شوند، افزود: یک هزار و 702 نقطه شهری و روستایی در استان به طور دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار هستند.
وی ادامه داد: در بین تمام نقاط شهری و روستایی استان، شهرداری سنندج با مبلغی بیش از 372 میلیارد ریال، شهرداری سقز با مبلغی افزون بر 148 میلیارد ریال، شهرداری مریوان با 125 میلیارد ریال و شهرداری بانه با 100 میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان اضافه کرد: شهرداری قروه بیش از 70 میلیارد ریال، شهرداری کامیاران بیش از 51 میلیارد ریال، شهرداری بیجار 45 میلیارد ریال، شهرداری دهگلان 23 میلیارد ریال، شهرداری دیواندره بالغ بر 30 میلیارد ریال و شهرداری سروآباد بیش از چهار میلیارد و 611 میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در 6 ماهه نخست سال 1401 دریافت کرده اند.
فعله‌گری بیان کرد: علاوه بر شهرهای بزرگ استان، بیش از 416 میلیارد ریال نیز به حساب سایر نقاط مشتمل بر روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای دارای دهیاری نیز واریز شده است.
براساس قانون دایمی مالیات بر ارزش افزوده، نرخ عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده از سه درصد به چهار درصد افزایش یافته است که هر ماه عوارض وصول شده، به طور مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

شناسه خبر 61806