شناسه خبر:61840
1401/8/7 09:00:26

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت:سهم شهرستان بهار از سفر ریاست جمهوری به استان 878 میلیارد تومان است که نسبت به مبلغ اعلامی اولیه دو برابر شده است

علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان بهار با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ گفت: در اغتشاشات اخیر پاسدار "ملایری" به شهادت رسید که پیکر این شهید در ملایر تشییع خواهد شد.
وی در ادامه ضمن تبیین برنامه‌های دشمن افزود: جهاد تبیین وظیفه تک تک مدیران است و باید اقدامات حوزه فعالیت خود را در راستای تقابل با دشمن و امیدبخشی به جامعه تشریح کنیم و با حفظ اصالت، فرهنگ و اعتقادات، یکپارچگی و وحدت ملی اجازه ندهیم دشمن به فکر تجزیه و چندگانگی در کشور بیفتد.
وی افزود: جلسه شورای اداری به منظور تبیین پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد تا دستگاه‌های مرتبط بر پروژه‌ها اشراف داشته باشند و ابهامات برطرف شود.
وی افزود: برخی از سرفصل اعتبارات بین سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌ها مشترک است که دستگاه اجرایی مکلف به پیگیری اعتبارات در سطح ملی است.
وی اعلام کرد: 179 مصوبه با اعتباری بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به تصویب رسید.
وی افزود: سهم شهرستان بهار از سفر ریاست جمهوری به استان 878 میلیارد تومان است که نسبت به مبلغ اعلامی اولیه دو برابر شده است
وی افزود: با پیگیری‌های لازم این اعتبارات محقق خواهد شد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات سفر در کنار اعتبارات سالیانه و استانی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام باشیم و مدیران دستگاه‌های اجرایی سهم وزارتخانه را پیگیری کنند تا تسریع در روند اجرای پروژه‌ها حاصل شود.
قاسمی فرزاد با اشاره به مساکن روستایی اظهار کرد: در بسیاری از دوره‌ها، بازنگری در طرح هادی با نگاه بسته انجام شده و در حال حاضر شرایط خوبی فراهم شده است که با توجه به نظر مثبت دولت در خصوص مهاجرت معکوس به روستاها اهالی از این فرصت استفاده کنند تا املاک ارزش افزوده بیشتری پیدا کند.
استاندار همدان با بیان اینکه کمبود بارش‌ها باعث شده است که در تحقق روش‌های جایگزین روش متداول آبیاری تلاش بیشتری انجام شود تاکید کرد: اراضی که مشکل کمبود آب دارند به گلخانه تبدیل شوند تا با کمترین هزینه، بالاترین بهره‌وری را داشته باشند.
قاسمی فرزاد از کشاورزان شهرستان بهار در کمک به آبرسانی به مرکز استان تشکر کرد و گفت: مردم این شهرستان با ایثار و از خودگذشتگی در همه ادوار خوش درخشیدند و در راه آبرسانی به همدان پیش قدم شدند.
سپس فرماندار بهار گفت: شورای اداری به منظور بررسی پروژه‌های عمرانی و بیان اقدامات و خدمات دولت برگزار شد زیرا بیان خدمات دولت در افزایش رضایتمندی مردم تاثیر گذار است.
روح اله نباتی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌کاره اضافه کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در سفر ریاست جمهوری پیشنهاد شد که شامل پروژه‌های عمده و اساسی بود.
وی تصریح کرد: پروژه‌های تکمیل سالن ورزش باستانی بهار، شبکه فاضلاب، مرکز جامع سلامت فرهنگیان و سیمین، مجموعه ورزشی کارگران، کنارگذر غربی، تکمیل مجتمع فرهنگی تبلیغی بهار و پروژه سه راهی بهار لالجین علیصدر، زیرگذر بهاران تعدادی از پروژه‌های مصوب در سفر ریاست جمهوری است.
وی بر مطالبه مردم مبنی بر ساماندهی جاده گردشگری تاکید کرد و گفت: در این جاده هر هفته شاهد تلفات جانی هستیم که امیدواریم این جاده زودتر سامان یابد.
فرماندار بهار اظهار کرد: با توجه به اینکه 20 روز است که شهرستان بهار مشکل اساسی آب دارد؛ باید احیای قنوات در اولویت قرار گیرد.
وی در خصوص بازگشایی کارخانه‌ها آلاینده در شهرک صنعتی بهاران گفت: تا زمان برطرف کردن منشا بوی نامطبوع اجازه بازگشایی به کارخانه‌ها نخواهیم داد.
در ادامه نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تروریستی شیراز قطعاً امنیتی است و دشمن از فضای رسانه‌ای و مجازی استفاده کرده و به دنبال متشنج کردن فضای عمومی جامعه است و امنیت داخلی کشور را نشان رفته ولی با هوشیاری ما این اقدامات ناکام خواهد ماند.
فتح الله توسلی تصریح کرد: هر اقدامی که باعث نارضایتی مردم شود به جریان معاند کمک خواهد کرد و باید رضایتمندی مردم را فراهم و به صورت جهادی و شبانه روزی کار کنیم.
وی اظهارکرد: موضوعات مختلف سفر در سطح ملی پیگیری شد و علیرغم محدودیت مالی دولت بیش از 14 هزار میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای استان همدان تصویب شد.
وی افزود: بخش تروریستی به دنبال این است که با ایجاد ناامنی حواس ما را به سوی خود معطوف کند و پروژه‌ها در کشور اجرایی نشود چون وقتی فضای کشور ناامن شود قطعاً کشور نمی تواند به پروژه‌ها بپردازد و هدف آنها توقف کشور در عرصه بین‌الملل و عرصه فرامنطقه‌ای است که به تعطیلی اصناف و کسبه بازار و در نهایت ضربه به اقتصاد منجر شود.
وی تأکید کرد: مصوبات سفر به روستاها و قول‌های داده شده در بازدید‌ها اجرایی شود زیرا این خدمات در حوزه‌های مختلف و معیشت مردم مرتبط است.
توسلی تأکید کرد: راه همدان گل تپه علیصدر راه استراتژیک و شریانی در استان همدان است و 100 میلیارد تومان در بودجه امسال و 300 میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای این منظور ابلاغ شده و این اعتبار قابل افزایش است تا کار به صورت فوری انجام شود.
وی افزود: مشکل گلوگاه شهید زارعی که سالیان سال نیمه‌تمام مانده و دارای معارض بود برطرف شد و امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد؛ همچنین برای زیرگذر بهاران حوزه کشاورزی و قنوات حوزه بنیاد مسکن نیز اعتبارات خوبی از محل سفر در نظر گرفته شده است.
وی اظهارکرد: در حوزه برق به دلیل سرقت کابل برق و مخابرات چالش جدی داریم که امیدواریم اقدام کنترلی صورت گیرد تا امنیت آرامش و اقتصاد مردم با مشکل مواجه نشود.
وی گفت: طرح مطالعاتی راه مهاجران به طاهرلو برای ارتباط بین غار علیصدر و لالجین و همچنین راه گل تپه بهارلو (کردستان) به دلیل آورده مالی و خروج گل تپه از انزوا بسیار حائز اهمیت است که باید سریعتر انجام شود

شناسه خبر 61840