شناسه خبر:61873
1401/8/7 23:50:32

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آمریکا با ایران قوی و مستقل مشکل دارد جمهوری اسلامی بهانه است، گفت: این حرف شعار نیست، سؤال این است که آمریکا چرا با چین و روسیه هم مشکل دارد، مگر آن‌ها مسئله فلسطین و یمن و مقاومت دارند؟ پاسخ روشن است، آمریکا با هر کشوری که با سیاست‌های آن و سلطه‌گری‌اش همراه نباشد، دشمن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در مراسم تشییع پیکر شهید احسان مرادی از شهدای حادثه تروریستی در بارگاه مطهر شاهچراغ (ع) با عرض تسلیت این غم بزرگ به همسر و دختران شهید، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به‌واسطه شهادت هم‌وطنانمان توسط عناصر تروریستی و تکفیری به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و سعودی داغدار است.

وی با بیان اینکه باید قدردان امنیت خود باشیم، یادی از شهدای این عرصه کرد که جان خود را برای مردم ایران تقدیم کردند و در ادامه تصریح کرد: ما اعتراض را حق طبیعی و به‌حق مردم می‌دانیم، اما این موضوع نباید بستری شود برای ایجاد ناامنی و اغتشاش.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به افرادی که به برخی مسائل در کشور اعتراض دارند، گفت: بازهم تأکید می‌کنم اعتراض بر مبنای فضای گفت‌وگو و مطالبه‌گری حق شما است، این را هم بدانید که اگر در این مدت افرادی به شهادت رسیدند، به‌خاطر ما و شما بوده تا در امنیت بتوانیم مطالبات خود را مطرح و پیگیری کنیم.

   تروریست دست به کشتار بزند، دیگر فرق نمی‌کند آن فرد شیعه است یا سنی، باحجاب است یا بی‌حجاب

وی با تأکید بر اینکه اگر در عرض 24 ساعت و یا حتی کمتر از سوی نیروهای حافظ امنیت وطن چه در مرزها و چه در جای‌جای کشور خدای ناکرده غفلتی صورت گیرد وضعیت بغرنج ناامنی را شاهد خواهیم بود، افزود: مصداق این موضوع محاصره کشور توسط پایگاه‌های جاسوسی و عناصر دشمن است؛ به این معنا که اگر فرصتی پیدا کنند، شک نکنید کشور را درگیر آشوب و ناامنی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تأکید کرد: همه بدانند وقتی تروریست دست به کشتار می‌زند، دیگر فرقی نمی‌کند آن فرد شیعه است یا سنی، باحجاب است یا بی‌حجاب، طرفدار نظام بوده یا خیر و یا اهل کدام نقطه کشور است!.

وی با اشاره به شرارت تروریست‌ها و آشوبگران، گفت: اماکن مذهبی ما در همه دنیا تقدس دارند، به‌طوری که حتی انسان‌های بی‌دین هم برای این مکان‌ها احترام قائل هستند؛ اما نیروهای تکفیری و تروریست اهمیتی نه به این موضوع می‌دهند و نه به جان و مال و مطالبه انسان‌‌ها.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه دشمنی آمریکا و اسرائیل و سعودی با جمهوری اسلامی نیست و با موجودیت ایران قوی و مستقل مسئله دارد، اذعان کرد: این حرف شعار نیست و می‌توان آن را اثبات کرد، سؤال ما این است که آمریکا چرا با چین و روسیه هم مشکل دارد، مگر آن‌ها مسئله فلسطین و یمن و مقاومت و اسلام دارند؟ پاسخ روشن است، آمریکا با هر کشوری که با سیاست‌های آن و سلطه‌گری‌اش همراه نباشد، دشمن است.

   دشمن با رسانه‌های خود درحال دعوت به نزاع اجتماعی و آشوب است

وی ادامه داد: در این میان انگیزه آمریکا برای دشمنی با ایران بیشتر از سایر کشورها است؛ چراکه ما تنها کشوری هستیم که جرأت کردیم در مقابل سیاست‌های زیاده‌خواهانه آن ایستادگی کنیم، نیروهای مسلح ایران تنها مردان نظامی هستند که جرأت کردند پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را بزنند، با وجود پیغام‌هایی که می‌دانند این کار را نکنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه دشمن با رسانه‌های خود درحال دعوت به نزاع اجتماعی و آشوب است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم براساس دعوت و فریب دشمن تحرک نداشته باشیم، ما ملت بزرگ و متمدنی هستیم و باید راهکارها را شناسایی و برای حل مشکلات خودمان وارد میدان گفت‌وگو شویم.

وی با بیان اینکه با اغتشاش و آشوب هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه به مشکلات نیز افزوده می‌شود، گفت: در این مدتی که کشور دچار آشوب شده، چه ثمره‌ و نتیجه‌ای به دنبال داشته؟ آیا مشکلات اقتصادی ما را کاهش داده؟ اشتغال ایجاد کرده؟ معیشت مردم را درست کرده و یا باعث ایجاد بستر ناامنی شده است؟.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه دشمن از این بستر سوء استفاده کرده و می‌کند بنابراین باید مراقب بود و بصیر، اظهار کرد: البته دولت نیز باید فضایی را برای بیان مسالمت‌آمیز مسائل و مشکلات مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی بستر ناامنی ایجاد شود حرم‌های امن هم ناامن می‌شوند، گفت: دشمن از هر جهت از ایران عصبانی است و با دروغ‌های رسانه‌ای به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است، آمریکا وقتی می‌بینید ایران در شرایط تحریم و از دورانی که حتی توان خرید سیم خاردار را نداشت به این نقطه رسیده که در عرصه نظامی دستاوردهای بزرگی داشته، دست به تشویش افکار عمومی و مهندسی اذهان می‌زند.

   اگر دشمن توان حمله نظامی به ایران و نابودی آن را داشت، لحظه‌ای تعلل نمی‌کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه شک نکنید اگر دشمن توان حمله نظامی به ایران و نابودی آن را داشت لحظه‌ای تعلل نمی‌کرد، اظهار کرد: آمریکا و ایادی آن با فضاسازی دروغین علیه حاکمیت ایران، علیه کشور جنگ احزاب راه‌ انداخته‌اند؛ هرچند به لطف خدا این جنگ نیز به نفع کشور خواهد شد.

وی در ادامه با تقدیر از تدبیر و موضع‌گیری علمای اهل سنت، بیان کرد: شک نکنید دشمن برای سیستان و بلوچستان و کردستان برنامه داشت، اما با بصیرت علمای اهل سنت و مردم نتوانست به اهداف خود دست یابد.

امام‌جمعه همدان در پایان ضمن اینکه از قوه قضائیه خواست با آشوبگران و اغتشاشگران بدون تسامح برخورد قاطع کند، خطاب به آن‌هایی که دم از «زن و زندگی» می‌زدند، گفت: آیا دختران و همسرانی که در این حادثه تروریستی داغدار شدند و یا دختران و همسران مدافعان راه امنیت، زن نبودند؟ پس چرا سکوت کرده‌اید؟

شناسه خبر 61873