شناسه خبر:61983
1401/8/10 02:35:11
راهپیمایی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا همدان؛

پایان اغتشاشات، این آخرین پیام است!

سپهرغرب، گروه خبر: دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا همدان در محکومیت اغتشاشات اخیر، اقدام تروریستی در شاهچراغ و آشوب‌گری در دانشگاه‌ها راهپیمایی کردند و خواستار برخورد با مخلان نظم و امنیت شدند.

روز گذشته دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا همدان در محکومیت اغتشاشات اخیر، اقدام تروریستی در شاهچراغ و آشوب‌گری در دانشگاه‌ها با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و اقامه نماز، راهپیمایی کردند و خواستار برخورد با مخلان نظم و امنیت شدند.

دانشجویان در این راهپیمایی شعار «ایران شده غرق خون، فتنه‌گران خفه‌خون»، «لبیک یاحسین»، «لبیک یاحیدر»، «آزادی اندیشه با بی‌بی‌سی نمیشه»، «ما همه باهم هستیم، پشت ولایت هستیم»، «فتنه‌گر و داعشی پیوندتان مبارک»، «دانشجو بیدار است، از تفرقه بیزار است»، «چادر ز سر زنان کشیدند، گفتند حجاب اختیاری»، «خنجر به گلوی ما کشیدند، گفتند حجاب اختیاری»، «پایان اغتشاشات، این آخرین پیام است»، «ایران پُر از شهیده، فتنه جواب نمیده»، «مسئول انقلابی، عدالت، امنیت» سر دادند.

در این تجمع بیانیه‌ای به این شرح خوانده شد:

«قطعنامه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا همدان.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیر (بقره 120)؛ هرگز یهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، مگر آنکه پیروى از آیین آن‌ها کنى، بگو راهى که خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است و البته اگر از میل و خواهش آن‌ها پیروى کنى، بعد از آنکه طریق حق را دریافتى، دیگر از سوى خدا یار و یاورى نخواهى داشت.

اتفاقات چند هفته اخیر به بهانه دروغین مرگ یک نفر اگرچه تلخ و اسفناک بود، اما بار دیگر ماهیت واقعی دشمنان این مرزوبوم را برملا ساخت. بدون تردید هیچ انسان وطن‌دوستی اقدامات شرورانه و تعرض به جان و مال مردم، امنیت، آرامش و یکپارچگی کشور را تأیید نمی‌کند. سیاست دشمن در حوادث اخیر شبهه‌افکنی، غبارآلود کردن فضا و سوء استفاده از احساسات دانشجویان از طریق بازوهای رسانه‌ای است که با هدف تقابل درونی ملت و تفرقه ملت و حاکمیت و ایجاد دوقطبی‌های کاذب انجام می‌شود. چند روزی است که عده‌ای اندک با الفاظ رکیک و به دور از شأن یک انسان، دانشگاه را جولانگاه تحرکات بی‌منطق خود کرده‌اند و آرامش فکری جامعه دانشگاهی و خانواده‌های دانشجویان عزیز را سلب کرده‌اند.

عده‌ای که با وجود فراهم شدن شرایط نه حاضر به گفت‌وگو شدند و نه توان گفت‌وگو و نه سخن منطقی قابل شنیدن داشتند؛ تنها صدایی که از آنان شنیده شد فحاشی و بی‌نزاکتی و به کار بردن الفاظ رکیک بود.

ما به این نکته به‌خوبی واقفیم که هدف از فحاشی‌های رکیک، دوقطبی کردن دانشگاه و قرار دادن دانشگاهیان در مقابل همدیگر است و همگی باید نسبت به این توطئه هوشیار باشیم. کسانی که در چند روز گذشته دست به تحرکاتی در داخل دانشگاه زده‌اند، باید بدانند در پازل جبهه مخالف ایران اسلامی مهره‌ای بیش نیستند.

دشمن آن‌ها را فریب داده و در مقابل دانشجویان دیگر قرار داده تا با هم بجنگند و هر یک آسیب ببینند، سود آن به جیب بانیان خارج‌نشینی می‌رود که خود افتخار مزدوری آمریکای جنایتکار را دارند. همگان بدانند که این تحرکات دارای پشتوانه خارجی است و برنامه‌های بلندمدت بوده که افراد اندک کف میدان چه‌بسا بدون اینکه خود بدانند، فقط حلقه اول و قشری آن را تشکیل داده‌اند. در حلقه دوم این اغتشاشات تجزیه‌طلبان، گروهک نفاق و سلطنت‌طلبان و در حلقه سوم آمریکا، ارتجاع عرب و رژیم نامشروع صهیونیستی قرار دارند. جامعه دانشگاهیان ضمن محکومیت اقدامات خراب‌کارانه و آشوب‌گری‌های معاندین اعلام می‌کند این آمادگی را دارد تا در فضایی منطقی و به دور از بی‌ادبی، با هرکس که سخنی منطقی دارد به گفت‌وگو بنشیند. نقد و اعتراض باید در فضایی گفت‌وگومحور و در مراکز علمی با خردورزی و عاقلانه انجام شود. پس بیایید به فضای گفت‌وگوی سالم و منطقی بازگردیم که راهی غیر از این وجود ندارد. ما حتی از کسانی که بیانیه حمایت از ساختارشکنان و هتاکان را امضا کرده‌اند برای گفت‌وگو و پاسخ به پرسش‌های دانشجویان و حضور در جلسات مناظره دعوت می‌کنیم.

ما هشدار می‌دهیم که با اصرار بر توهین و بی‌نظمی و حمله به سالن غذاخوری و اصرار بر قانون‌شکنی، آینده خود را تباه نکنید. دانشگاه نمی‌تواند و نباید مصالح هزاران دانشجو را فدای مطامع و هوسبازی عده‌ای هتاک قرار دهد. هشیار باشید و بدانید ادامه قانون‌شکنی و اغتشاشات، انتظامات و نهادهای تصمیم‌گیر را در موقعیتی قرار می‌دهد که ناگزیر از برخورد قانونی باشند و این به صلاح شما نیست.

در پایان ما راهپیمایی‌کنندگان از مقام ریاست دانشگاه و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه و تمام متولیان امر این انتظار را داریم تا در مقابله با جمعیت یک درصدی دانشجویانی که باعث مختل شدن مباحث آموزشی، رفاهی و امنیتی سایر دانشجویان یعنی 99 درصد دانشجویان شد‌ه‌اند، برخورد قاطع و قانونی انجام دهند و بیش از این سرنوشت هزاران دانشجوی مستعد این دانشگاه را با هنجارشکنی‌های عده‌ای اندک گره نزنند و اگر به این نتیجه برسیم که مسئولان دانشگاه بنای برخورد با اغتشاشگران و قانون‌شکنان را ندارند، در آن صورت ما در مقابل این هتاکی‌ها و فحاشی‌ها و برهم‌زنندگان آرامش محیط علمی دانشگاه ساکت نخواهیم نشست.»

شناسه خبر 61983