شناسه خبر:62006
1401/8/10 03:04:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه برداشت زعفران از مزارع شهرستان آغاز شده است، گفت: زعفران در سطح 26 هکتار از اراضی کشاورزی کشت شده که نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است.

«محمدخزایی» روز دوشنبه، پیش‌بینی کرد: از این میزان سطح زیرکشت زعفران، بیش از 130 کیلوگرم از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی میزان عملکرد زعفران در هر هکتار را پنج کیلوگرم عنوان کرد و افزود: کنگاور در میزان تولید و سطح زیر کشت در جایگاه‌ برتر استان کرمانشاه قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه کشت زعفران در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است، اظهار داشت: با توجه به نوع آب و هوا و خاک این شهرستان، رنگ و کیفیت زعفران کنگاور در مقایسه با استان‌های زعفران خیز کشور، از عیار بالایی برخوردار است.

خزایی یادآور شد: برای کشت زعفران در کنگاور از پیازهای مرغوبی استفاده می‌شود و نیمی از پیازهای کشاورزان را بصورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی، زعفران را گیاهی مناسب برای مناطق کم آب دانست و گفت: تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کشاورزی کم آب‌بر، یکی از سیاست‌ها و راهکارهای مهم دولت است که در این راستا زعفران یکی از گیاهان کم آب‌بر و پرسود محسوب می‌شود.

به گفته وی سال گذشته حدود 105 کیلوگرم زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شد که امسال با بارور شدن برخی مزارع، این میزان حدود 23 درصد افزایش خواهد داشت.

شناسه خبر 62006