شناسه خبر:62020
1401/8/11 08:06:34

سپهرغرب، گروه خبر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: میانگین ورود روزانه سوسپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک به استان طی 9 روز سپری‌شده از آبان‌ماه، به بیشتر از چهار هزار و 100 واحد رسیده است.

مهدی مجرب در جمع خبرنگاران درخصوص کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی کودکان اظهار کرد: مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها به‌خصوص اشکال سوسپانسیون، کشوری است و الان با توجه به تدابیر ریاست سازمان مشکل به‌صورت تدریجی درحال مرتفع شدن است.
وی میانگین ورود سوسپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک به استان طی هفت ماه سپری‌شده از سال جاری را کمتر از دو هزار و 100 واحد در روز اعلام کرد و افزود: میانگین ورود روزانه در همین 9 روز سپری‌شده از آبان‌ماه، به بیشتر از چهار هزار و 100 واحد رسیده؛ یعنی تقریباً 91 درصد رشد ورود دارو، توزیع و عرضه در داروخانه‌ها را شاهد هستیم. البته تا نقطه مطلوب به‌خاطر کمبودی که از قبل وجود داشت، 100 درصد فاصله داریم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با افزایش توزیع به‌زودی شاهد تعادل بین عرضه و تقاضا خواهیم بود، اما چون کمبود قبلی هنوز رفع نشده، فعلاً دچار کمبود هستیم.
وی درخصوص کمبود سرم هم ابراز کرد: اکنون مجدداً با مجوز وارداتی که صادر شده، توزیع سرم وارداتی در سطح داروخانه‌های خصوصی انجام شده؛ البته سرعت رشد تولید و ورود به استان به اندازه دارو‌های آنتی‌بیوتیک نبوده، اما برآورد می‌شود مشکل رو به کاهش باشد.
مجری در پایان گفت: شهروندان با تماس با شماره 08337106309 هرگونه کمبود دارویی را اطلاع‌رسانی کنند تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

شناسه خبر 62020