شناسه خبر:62033
1401/8/11 08:24:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر معاونت اتوبوسرانی سازمان شهرداری همدان از آزمایش اتوبوس برقی طی زمستان در همدان خبر داد و گفت: این وسیله نقلیه تابستان آزمایش شد و پاسخگو بود، اما باید زمستان نیز مورد امتحان قرار گیرد.

بابک‌ اسدی با بیان اینکه اتوبوس برقی همدان مسیر آزمایشی خود را تابستان طی کرد، اظهار کرد: یک شرکت خصوصی پیشنهاد راه‌اندازی این اتوبوس را به همدان داد و این وسیله نقلیه هم وارد شهر شد و مسیر آزمایشی را طی کرد؛ البته هزینه‌ بالایی داشت.
وی بیان کرد: قرار شد زمستان امسال نیز آزمایش شود که ببینیم پاسخگوی برف و یخبندان همدان خواهد بود تا تصمیماتی گرفته شود.
مدیر معاونت اتوبوسرانی سازمان شهرداری همدان با اشاره به تصویب اختصاص 50 اتوبوس جدید به شهر همدان، گفت: فعلاً 27 دستگاه اختصاص یافته که پول 12 اتوبوس واریز شده و خرید انجام گرفته؛ امیدواریم به همت شهردار مابقی مبالغ نیز واریز شود و اتوبوس‌ها وارد ناوگان اتوبوسرانی همدان شوند.
وی با بیان اینکه خرید اتوبوس‌های مذکور به‌صورت یارانه‌ای است و برای هرکدام از آن‌ها یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: قیمت این اتوبوس‌ها درحال حاضر نزدیک به چهار میلیارد تومان است که یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی شهرداری و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

شناسه خبر 62033