شناسه خبر:62095
1401/8/12 09:35:15

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی از تشدید پایش شبانه صنایع برای مقابله با آلودگی هوا در نیمه دوم سال خبر داد.

مهدی مصطفوی از تشدید گشت و پایش‌های محیط‌زیست استان در ساعات غیر اداری و شب‌هنگام با عنایت به فرا رسیدن فصول سرد سال به‌منظور پیشگیری از افزایش آلاینده‌های جوی خبر داد و اظهار کرد: شناسایی و برخورد با صنایع آلاینده محیط‌زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های اداری، ارتقای کیفی شاخص‌های زیست‌محیطی واحدهای تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، از اهداف اجرای این طرح است.
وی گفت: در این پایش‌ها وضعیت آلایندگی هوا به‌لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم‌های کنترلی بررسی می‌شود؛ همچنین وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد که با توجه به عدم رعایت الزامات زیست‌محیطی ازجمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور اخطاریه‌های زیست‌محیطی لازم به آن‌ها داده می‌شود.
مصطفوی با اشاره به اینکه پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط‌زیست جزء وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست پیش‌بینی شده است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و 241 واحد صنعتی و خدماتی مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار گرفته‌اند و همچنین 129 فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر و تعدادی از واحدها نیز به‌دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی جهت رسیدگی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
مصطفوی تأکید کرد: برای داشتن هوایی پاک تنها وضع قانون کفایت نمی‌کند و برای حرکت سریع‌تر در این مسیر نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها هستیم و باید بستر مناسب اجرای این قوانین فراهم شود و در این میان مشارکت مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

شناسه خبر 62095