شناسه خبر:62112
1401/8/14 08:50:22

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: ساخت‌وسازهای غیر مجاز معضلات متعددی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده است؛ مردم نیاز به مسکن دارند، اما درحال حاضر کاربری زمین از دست دولت خارج شده و به دست دلال افتاده است.

فرهاد میمنت‌‌آبادی در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: مسکن و راه دو اصل مهم در زندگی جوامع بشری هستند و توپوگرافی و شرایط جغرافیایی سنندج موجب شده مشکل تأمین مسکن روزبه‌روز در این شهر بیشتر شود.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: ساخت‌وسازهای غیر مجاز معضلات متعددی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده است، مردم نیاز به مسکن دارند، اما درحال حاضر کاربری زمین از دست دولت خارج شده و به دست دلال افتاده است.
میمنت‌آبادی تصریح کرد: باید روش‌های قانونی برای رفع مشکل زمین‌های قولنامه‌ای پیدا شود تا کاربری‌ها را از دست دلالان خارج کنیم.
وی به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در شهر سنندج گریزی زد و گفت: استان کردستان در زمینه آمار تصادفات منجر به فوت در ردیف‌های نخست کشور قرار دارد که دلیل اصلی آن وضعیت نامناسب راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری است.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: راه‌های استان کردستان یکی از غیر استانداردترین راه‌ها در کشور است و همین مسئله موجب شده بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام در دوره‌های مختلف مدیریتی از دیگر آسیب‌هایی است که متأسفانه در استان کردستان وجود دارد؛ برای مثال فرودگاه سقز سه بار در دوره‌های مختلف مدیریتی افتتاح شده، اما هنوز آماده بهره‌برداری نیست.
این مقام مسئول با بیان اینکه استان کردستان به‌دلیل درگیری مستقیم با جنگ تحمیلی در عقب‌ماندگی تاریخی به‌سر می‌برد، گفت: در زمانی که شاهد رشد و توسعه در سایر شهرها و استان‌ها بودیم، کردستان به‌دلیل مرزی بودن و درگیری مستقیم با جنگ تحمیلی از ریل توسعه عقب ماند.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ابراز کرد: اجرای برخی برنامه‌ها که در راستای توسعه در کشور انجام شده، نتوانست این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.
وی اضافه کرد: شهرداری پیشانی خدمت‌رسانی به مردم است، اگر برخی دستگاه‌ها حتی یک سال تعطیل شود، تنها بخشی از جامعه دچار مشکل می‌شوند؛ اما تعطیلی حتی یک روز شهرداری زندگی همه جمعیت ساکن در آن شهر را مختل می‌کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: شهرداری نهادی درآمد هزینه‌ای است و درآمد آن درحال حاضر صرف هزینه‌ها می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین نیازهای این نهاد خدمات‌رسان ایجاد درآمد ثابت است.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به طلب شهرداری از سایر دستگاه‌ها و نهادها، گفت: انتظار از شهرداری در ایام و مناسبت‌های مختلف زیاد است و این نهاد خدمات‌رسان هرگز از پاسخگویی شانه خالی نکرده، اما نیاز به حمایت جدی برای خدمات‌رسانی هرچه شایسته‌تر به مردم دارد.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم در این نشست اظهار کرد: شهر سنندج برای توسعه و پیشرفت نیازمند دلسوزی و تعاملات هرچه بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی است.
سیف‌الله رضایی خاطرنشان کرد: در خیلی نقاط نیاز به انجام حرکت‌های اساسی داریم، در این راستا همه باید دست به دست هم بدهیم.
وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهرداری نبود درآمد پایدار است، گفت: امیدواریم با حضور دو نیروی بومی در بدنه راه و شهرسازی و شهرداری شاهد تحولات بزرگ در شهر سنندج باشیم.
رضایی افزود: امروز شهردار سنندج با تلاش بی‌وقفه و جهادی توانسته حقوق و مزایای کارکنان را به‌روز کند؛ این مهم کار بزرگی بود که در این دوره مدیریتی در این نهاد اتفاق افتاد و قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: دلسوزی مهم‌ترین اصل در راستای تحقق اهداف در اداره شهر است و امیدواریم با تعامل و همدلی و حمایت جدی راه و شهرسازی از مجموعه شهرداری شاهد خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان باشیم.
رضایی به مطالبات شهرداری از راه و شهرسازی و ضرورت پرداخت آن هم گریزی زد و گفت: در دوره مدیریت‌های قبلی این موضوع پیگیری شد، اما متأسفانه تاکنون شاهد خروجی آن نبوده‌ایم.

شناسه خبر 62112