شناسه خبر:62126
1401/8/14 09:14:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به طرح ابتکاری استاندار درباره احداث مسکن، گفت: پیش‌بینی می‌شود که با اجرای این طرح 12 هزار میلیارد تومان گردش مالی در استان اتفاق بیفتد و حتی امکان دارد که به 15 الی 20 هزار میلیارد تومان هم افزایش یابد.

«منوچهر فخری» در جلسه بررسی طرح جهش اقتصادی استان با رویکرد تولید مسکن افزود: بر اساس طرح ابتکاری و ایده استاندار کرمانشاه، تسهیلات به جای پرداخت به انبوه ساز، به حساب کارخانه و تولیدکننده مصالح و تجهیزات واریز می‌شود که منجر به رونق همزمان مسکن و اقتصاد در استان می‌شود.
وی با اشاره به ایده و طرح ابتکاری استاندار کرمانشاه برای رونق هم‌زمان مسکن، تولید و اشتغال، اظهار کرد: این تسهیلات باید به طور کامل برای تامین نیاز پروژه‌های احداث مسکن مصرف شود که منجر به رونق تولید و در نتیجه رونق اشتغال و کسب کار خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: این طرح بسیار خوبی است که بانک تسهیلات را به تولید کننده پرداخت می‌کند و خوشبختانه تمام عوامل در استان اعم دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها همکاری خود را برای تسریع در اجرای آن اعلام کرده اند که باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.
فخری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های واحدهای تولیدی در استان تصریح کرد: تولیدکنندگان بسیار خوبی با داشتن توانمندی‌های ویژه در استان وجود دارد که حتی در کشور برند نیز هستند که با این ظرفیت و امکانات در استان خواهیم توانست طرح را اجرایی کنیم و جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تولیدات استان برای مصارف واحدهای ساختمانی وجود ندارد.
وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های مستمر در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: دولت سیزدهم نگاه مثبت و عملکردی به بخش مسکن دارد و در استان کرمانشاه نیز با مدیریت استاندار اقدامات ارزنده ای برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته و جلسات آن به صورت مستمر تشکیل می‌شود که نتایج خوبی در این زمینه کسب شده و حتی بعضی از مصوبات آن نیز به صورت الگو در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
در این جلسه مدیران بخش دولتی و خصوصی و همچنین پیمانکاران و تولیدکنندگان با حمایت و پشتیبانی از ایده استاندار کرمانشاه برای استفاده از تولیدات داخلی این موضوع را حاکی از تحقق هر چه بیشتر شکوفایی و رونق اقتصادی در استان عنوان و اعلام کردند که برای اجرای این طرح از آمادگی کافی برخوردار هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه هم اکنون 33 هزار واحد مسکن ملی استان در حال ساخت است و سهمیه استان در چهار سال 120 هزار واحد است، گفت: در ابتدای فراخوان دولت، 200 هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه 57 هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.
«مهرداد آهکی» تسهیلات اعطای به مردم کرمانشاه را 400 میلیون تومان و در شهرستان‌های استان 300 میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های مسکن ملی متقاضی محور است و سهمیه هر استان براساس میزان تقاضای موجود می‌تواند افزایش پیدا کند و همچنین جهت مساعدت به متقاضیان سهم آورده مردم را تا آخرین لحظه دریافت نمی کنیم.

شناسه خبر 62126