شناسه خبر:62128
1401/8/14 09:16:32

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، مهمترین اولویت بسیج سازندگی را جهاد آب‌رسانی در روستاهای محروم عنوان کرد و گفت: مردم مناطق و روستاهای محروم باید هرچه سریعتر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

سردار «بهمن ریحانی» روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید سازمان بسیج سازندگی استان، با اشاره به اینکه از 166 روستا، عملیات آبرسانی به 105 روستا با پیشرفت خوبی در حال انجام است، افزود: مهمترین اولویت بسیج سازندگی باید اتمام پروژه‌های آب‌رسانی به مناطق و روستاهای محروم باشد.
وی با اشاره به اینکه خدمت به محرومان برکات زیادی در زندگی همه ما ایجاد می‌کند و باید در این مسیر بیش از پیش فعالیت کنیم، گفت: بعد از 43 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد در شان مردم روستاها نیست با چنین وضعیتی زندگی کنند و برای تامین نیازهای اولیه خود آب کافی در اختیار نداشته باشند.
وی مردم در روستاها و مناطق محروم را مردمی متواضع و قدردان دانست و گفت: بسیج سازندگی باید برای خدمت به این مردم محروم روز به روز خود را تقویت کند و پروژه آبرسانی به این مناطق را با سرعت بیشتری دنبال کند و به پایان برساند.
در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سرهنگ پاسدار «فرزاد دوستوندی» تقدیر شد و سرهنگ پاسدار «امیرحمزه خزایی» به عنوان سرپرست جدید سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه معرفی گردید.
  سپاه آبرسانی به 166 روستای استان را در طرح جهاد آبرسانی برعهده دارد
گفتنی است، مجموعه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و بسیج سازندگی در طرح جهاد آب‌رسانی به روستاهای محروم کرمانشاه با عزم جدی و برنامه‌ریزی دقیق به دنبال تامین آب آشامیدنی برای اهالی بیش از 160 روستای استان هستند.
پس از مطرح شدن طرح جهاد آبرسانی در وزارت نیرو با محوریت آبرسانی به روستاهای مناطق محروم، قرارداد آبرسانی به 349 روستای استان با اعتباری بیش از 314 میلیارد تومان، دی ماه 1400 در قالب یک قرارداد 30 ماهه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد و در بهمن ماه 1400 عملیات اجرایی مرحله اول آن آغاز گردید.
پروژه‌های آبرسانی هشت شهرستان استان که شامل 183 روستا است به قرارگاه نجف و پروژه‌های 6 شهرستان که شامل 166 روستا است به سپاه حضرت نبی اکرم(ص) واگذار شد.
در مرحله اول این طرح آبرسانی به 194 روستا با جمعیتی بیش از 40 هزار نفر در شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، صحنه، پاوه و دالاهو در قالب 12 مجتمع آغاز شده و با پیشرفت 10 الی 40 درصد در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود مرحله نخست آن تا پایان سال 1401 به بهره‌برداری برسد.

شناسه خبر 62128