شناسه خبر:62131
1401/8/14 09:22:19

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: بیش از 95 درصد تعهد یک‌ساله کردستان در اشتغال طی هفت ماه امسال محقق شده و از حیث ایجاد اشتغال رتبه دوم کشور دارد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان شهید و ایثارگر انقلاب اسلامی اظهار کرد: 13 آبان روز تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی است، تمام حوادثی که در این روز روی داده است مربوط به سلطه‌گری نظام سلطه و استکبار جهانی است.
وی خواستار شرکت آحاد جامعه به‌ویژه مسئولان و مدیران در راهپیمایی روز جمعه 13 آبان شد و تأکید کرد: همه مدیران باید روحیه انقلابی خود را ابراز کنند.
وی گفت: اگر نارضایتی در میان برخی افراد جامعه وجود دارد مسئولان با عملکرد مطلوب خود در راستای جبران نارضایتی تلاش کنند.
استاندار کردستان افزود: مدیران با ارائه خدمات صادقانه و به‌موقع به مردم زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کند.
زارعی‌کوشا ایران را پرچمدار ایستادگی، مقاومت و مبارزه با استکبار دانست و گفت: این کشور در دوران جنگ فاقد سلاح و تجهیزات جنگی بود و ناگزیر سلاح جنگی را از سایر کشورها تهیه می‌کرد و امروز در دنیا متهم می‌شویم که کشور روسیه را در عملیات نظامی تجهیز می‌کنیم.
وی با اشاره به رفتارهای توطئه‌گرانه جبهه استکبار، تصریح کرد: ملت ایران با اتکاء به روحیه آزادگی، آزادمردی و ایستادگی ملت ایران توانسته توطئه استکبارگران را خنثی کند.
وی با اشاره به خدمات ارزنده شهید سردار سلیمانی در آزادسازی چند کشور از یوغ استیلای داعش اظهار کرد: ترور این فرمانده محبوب و سردار بزرگ ایرانی به دستور رئیس جمهور آمریکا نشان از درماندگی و ناکامی استکبار است.
استاندار کردستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین برای آحاد جامعه، یادآور شد: کارآمدی مدیر شرط جهاد تبیین است و اگر مدیری کارآمد نباشد تبیینی صورت نخواهد گرفت.
زارعی‌کوشا در ادامه با اشاره به اینکه تبصره (16) ظرفیت مناسبی برای استان محسوب می‌شود اظهار کرد: امید است ماحصل این تبصره منجر به ایجاد اشتغال و درآمد واقعی برای جوانان شود.
وی خواستار پیگیری جدی مدیران به اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان شد و گفت: از محل اعتبارت رئیس‌جمهور اعتبارات حوزه‌های راه آهن، کریدور شمال جنوب، پروژه آبرسانی با جدیت بیشتر پیگیری و دنبال شود.
استاندار کردستان اقدامات انجام‌شده در بخش اشتغال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از 95 درصد تعهد یک‌ساله در هفت ماه امسال محقق شده است.
به گفته زارعی‌کوشا، سال گذشته کردستان با ایجاد 16 هزار شغل رتبه 31 کشور از حیث اشتغال بوده است، در حالیکه در هفت ماه سال جاری کردستان از حیث ایجاد اشتغال رتبه دوم کشور را داراست.
وی یادآور شد: در بخش مسکن ملی بیش از 700 خانوار پول واریز کرده اما تاکنون زمین مورد نیاز آن مشخص نشده است.

شناسه خبر 62131