شناسه خبر:62135
1401/8/14 09:27:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در یک سال گذشته112 خانه هلال در مناطق آسیب پذیر استان به صورت شهری و روستایی راه‌اندازی شده است.

پیام جلالی روز پنجشنبه اظهار کرد: تاکنون 31 خانه هلال شهری و 81خانه هلال روستایی با هدف توسعه آموزش‌های امدادی، توسعه و تقویت خدمات داوطلبانه با استفاده از توان مردم از طریق گسترش خانه‌های هلال، آموزش و توانمند سازی مردم در مواجهه با مخاطرات و بحران‌ها، فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی در مدیریت بحران در کردستان راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از دو هزار نفر به عضویت داوطلبانه این خانه‌ها درآمده اند و 461 دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش‌های همگانی و امدادی برگزار شده که در این مدت بیش از 9 هزار و 500 نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل و شیوه‌نامه فعالیت خانه‌های هلال، 857 نفر از مجموع آمار اعضا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی و مورد نیاز، در قالب تیم‌های امدادی سازمان‌دهی شده اند و بیش از هزار و 500 نفر دیگر در تیم‌های جوانان و گروه‌های داوطلبان خانه‌های هلال استان همکاری دارند که خدمات امدادی و آموزشی در شهر و روستاها ارائه می‌شود.
جلالی با اشاره به جذب اعضا و آموزش که از مؤلفه‌های مهم و هدف‌گذاری شده در تشکیل خانه‌های هلال است، گفت: خانه‌های هلال مناسب‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق کم‌برخوردار است و افراد آموزش‌دیده در ارزیابی حوادث و جستجوی امداد و نجات نیز نقش‌آفرین خواهند بود.
وی ادامه داد: افراد آموزش‌دیده می‌توانند برای انجام بهتر کارها و فعالیت‌های امدادی، مشارکت مؤثری داشته باشند چراکه فعالیت خانه‌های هلال مبتنی بر همکاری و مشارکت مردم محله است و مردم محله با آموزش‌های تخصصی توانمند شده و از آمادگی بیشتری در مقابله با حوادث برخوردار می‌شوند.

شناسه خبر 62135