شناسه خبر:62169
1401/8/14 23:24:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با تأکید بر مدیریت مصرف آب در این استان در حوزه صنعت گفت: با تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه مهدی‌آباد، پساب برای واحدهای تولیدی شهرستان ایلام جایگزین مصرف آب شرب خواهد شد.

ولی‌الله باج اظهار کرد: در حوزه شهر ایلام و شهرک صنعتی، 183 واحد صنعتی فعال و دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که این تعداد سالانه پنج میلیون و 850 هزار مترمکعب مصرف آب دارند.

وی افزود: تعداد 183 واحد صنعتی دیگر نیز در دست اقدام است که مصرف آب آن‌ها زیر 800 هزار مترمکعب است و برای اینکه فشار آب را از این منطقه برداشته شود برای واحدهای جدید برنامه مدیریت آب واحدهای پرمصرف به سایر شهرستان‌ها انتقال داده شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به پروژه پساب تصفیه‌خانه فاضلاب مهدی‌آباد شهر ایلام یادآور شد: تلاش ما این است که بحث پساب را برای واحدهای تولیدی جایگزین مصرف آب شرب کنیم.

باج ادامه داد: هم‌اکنون آب شهرک صنعتی ایلام 30 لیتر در ثانیه از چاه تأمین می‌شود که در صورت تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب 150 تا 200 لیتر آب به شهرک صنعتی انتقال پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نیاز صنایع به آب گفت: امکان توقف جریان تولید وجود ندارد و این جریان برای ادامه کار به مصرف آب نیاز خواهد داشت.

شناسه خبر 62169