شناسه خبر:62172
1401/8/14 23:29:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در 6 ماهه اول امسال 25 هزار فرصت شغلی در سامانه رصد کشور ثبت شده است.

فرزاد پیشکاری اظهار کرد: رفع مشکل بیکاری و تلاش در راستای ایجاد اشتغال پایدار براساس ظرفیت‌های هر شهرستان از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم در استان کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد اشتغال پایدار تلاش در مسیر حفظ مشاغل موجود مورد توجه بوده و در این راستا صیانت از نیروی کار، بهبود شرایط کار، تأمین ایمنی و سلامت شغلی کارگران و همچنین پیگیری بهبود وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران از اولویت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با تأکید بر این نکته که ظرفیت اشتغال استان نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشته است، خاطرنشان کرد: تا اواسط مهرماه امسال با تلاش دستگاه‌های مختلف 25 هزار شغل در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

پیشکاری همچنین خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال خانگی با هدف بهبود اقتصاد خانواده‌ها 78 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت 200 میلیارد تومان تسهیلات در قالب اشتغال پایدار روستایی از دیگر اقدامات انجام شده در 6 ماهه نخست امسال در استان بوده است.

به گفته وی، بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 به افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی در استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: ایجاد اشتغال در روستاها زمینه رونق اقتصادی را در جمعیت روستایی افزایش و ضمن جلوگیری از مهاجرت روستاییان به سمت شهرها مهاجرت معکوس از شهر به روستا را به‌دنبال خواهد داشت.

پیشکاری افزود: ایجاد اشتغال در روستاهای استان نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر روستا انجام و در این راستا ارتقای توان مهارتی با ارائه آموزش‌های مهارت‌محور به‌صورت ویژه دیده شده است.

شناسه خبر 62172