شناسه خبر:62178
1401/8/14 23:37:00

سپهرغرب، گروه خبر: مجری طرح آب‌رسانی به روستاهای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون عملیات اجرایی در بیش از 250 روستا در سطح استان شروع شده است.

محمدی ابراز کرد: استان کرمانشاه با تنش آبی بسیار بالایی مواجه است و با کاهش نزولات جوی طی چندسال اخیر، کمبود آب در سطح استان به‌خصوص روستاها نمود بیشتری داشته؛ به‌طوری که هم‌اکنون در فصل پاییز هم بسیاری از روستاها با تنش آبی مواجه هستند.

مجری طرح آب‌رسانی به روستاهای استان کرمانشاه درخصوص اقدامات انجام‌شده درخصوص جهاد آب‌رسانی به روستاهای استان کرمانشاه اظهار کرد: در دولت سیزدهم، جهاد آب‌رسانی در وزارت نیرو و آب‌رسانی به هفت هزار روستا در کشور شکل گرفت که 349 روستا از این تعداد سهم استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به قرارداد 340 میلیارد تومانی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این خصوص، ادامه داد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون عملیات اجرایی در بیش از 250 روستا در سطح استان شروع شده است.

مجری طرح آب‌رسانی به روستاهای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عملیات‌ اجرا برای روستاهای هشت شهرستان مرزی استان با همکاری قرارگاه نجف اشرف و 6 شهرستان باقی‌مانده با سپاه حضرت نبی اکرم (ص) آغاز شروع شده است.

وی مدت‌زمان قرارداد با قرارگاه نجف اشرف و سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) را 30 ماهه اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود قبل از زمان مقرر تمامی تعهدات انجام شود.

محمدی گفت: سال گذشته بیش از 70 تا 80 درصد چشمه‌های سطح استان خشک شدند و به اجبار از سدها و چاه‌های عمیق آب گرفتیم، خیلی از روستاها در این فصل سال هنوز با تنش آبی مواجه هستند؛ با این وجود در قالب جهاد آب‌رسانی درتلاش هستیم اتفاق بزرگی در استان رخ دهد.

وی از مردم خواست مقوله مدیریت مصرف را به‌جد در دستور کار داشته باشند و اضافه کرد: علاوه‌بر طرح جهاد آب‌رسانی، 600 روستای دیگر در سطح استان در دست اقدام هستند.

شناسه خبر 62178