شناسه خبر:62250
1401/8/16 23:55:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری پویش «رفیق شهیدم» به یاد شهدای دانش‌آموز شاهچراغ(ع) از سوی این اداره کل خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 100 اثر به دبیرخانه این پویش در همدان ارسال شده است.

حجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» روز دوشنبه هدف از اجرای این پویش را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به تصویر کشیدن ایثار و شهادت به زبان هنر و قلم از نگاه دانش‌آموزان و یکصدایی آنان در حمایت از اسلام، انقلاب و ولایت برشمرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: امروز نباید اجازه دهیم که یاد این شهدای عزیز از اذهان جامعه به فراموشی سپرده شود و باید با برگزاری مراسم‌های مختلفی در مسیر تحقق این مهم قدم برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری پویش دل‌نوشته برای شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) از سوی این اداره کل، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش، می‌توانند آثار خود را در قالب نقاشی، پوستر، کلیپ با موضوع ایران قوی و نیز دل‌نوشته‌های خود را در قالب متن، صوت و ویدئوهای دو تا سه دقیقه‌ای به شماره 09915986304 در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه پویش مذکور از 12 آبان‌ماه شروع شده و مهلت ارسال آثار 15 آذرماه هم‌زمان با چهلم شهدای دانش‌آموز است، افزود: آثار برگزیدگان در سایت steh.ir منتشر و هدایای نفیسی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تولید آثار هنری در حمایت از شهدای مظلوم و محکوم کردن اقدام کوردلانه دشمن می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این مقطع زمانی داشته باشد.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان‌ماه 1401) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، 15 نفر ازجمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، 26 نفر را مجروح کرد.

در این حمله تروریستی دو دانش‌آموز شیرازی و یک دانش‌آموز اهل سیرجان استان کرمان به شهادت رسیدند.

شناسه خبر 62250