شناسه خبر:62318
1401/8/17 23:55:38

سپهرغرب، گروه خبر: اجرای طرح توسعه شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه منجر به تحقق کامل مصوبه مقام معظم رهبری به استان، اشتغال‌زایی برای جوانان کرمانشاهی و سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومانی در این شرکت می‌شود و آنچنان که استاندار کرمانشاه می‌گوید، این طرح آغاز شده و تا تحقق کامل به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

با توجه به اینکه استان کرمانشاه حدود 100 هزار نفر بیکار دارد که 40 درصد از آن‌ها را دانش‌آموختگان بیکار تشکیل می‌دهند، ایجاد اشتغال و رونق تولید یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم، استاندار و مجموعه مدیران استانی و ملی است که تحقق طرح توسعه شرکت ایران‌خودرو گامی بلند در راستای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان کرمانشاهی است.

شرکت ایران‌خودرو در استان کرمانشاه هم‌اکنون سالانه حدود 40 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند و درصورتی که طرح توسعه این شرکت عملیاتی شود، میزان تولید سالیانه به بیش از 100 هزار دستگاه در سال می‌رسد و از طرفی میزان اشتغال‌زایی این طرح هم حدود سه هزار نفر تخمین زده شده است که البته نیاز به بررسی بیشتر دارد.

پروژه ایران‌خودرو صحنه در استان کرمانشاه که مصوب سفر مقام معظم رهبری در سال 1390 بود، از سال 1394 آغاز شد و در سال 96 با ظرفیت تولید 120 دستگاه خودرو به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون 580 نیروی کار در این شرکت تولیدی مشغول به کار هستند و همچنین تولید خودروهای آپشنال با امکانات (مانیتور، رینگ آلومینیومی، سنسور باران چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن، نمایشگر باد لاستیک‌ها و غیره) با کلاس‌های Xu7 , Xup , Tu5 را از ابتدای سال 1401 در دستور کار خود قرار داده است.

   طرح توسعه کارخانه ایران‌خودرو منجر به سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومانی می‌شود

استاندار کرمانشاه در بازدیدی که از مجموعه ایران‌خودرو داشت، اشتغال جوانان کرمانشاهی را یکی از اولویت‌های مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و مدیران استان دانست و گفت: پروژه ایران‌خودرو در استان کرمانشاه با عنایت مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان در سال 1390 مصوب شد و مجموعه مدیران ایران‌خودرو هم پای کار آمدند؛ بنابراین این پروژه برای ما بسیار حائز اهمیت است.

«بهمن امیری‌مقدم» با اشاره به اینکه برای کاهش آمار بیکاری در استان و اشتغال جوانان طرح توسعه شرکت ایران‌خودرو با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان پیگیری و اجرایی می‌شود، افزود: در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم، سعی کردیم موانع و مشکلات موجود را برطرف کنیم تا این مجموعه، کارگران و مدیران آن با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند و این درحالی است که شیفت سوم این کارخانه هم با اشتغال 200 نفر به‌زودی محقق خواهد شد.

   طرح توسعه ظرفیت تولید سالیانه را به 100 هزار دستگاه می‌رساند

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو هم درخصوص پیگیری برای تحقق طرح توسعه شرکت گفت: تا به امروز بخشی از مصوبه سال 1390 مقام معظم رهبری درخصوص شرکت ایران‌خودرو محقق شده است و اگر طرح توسعه فعلی را اجرایی کنیم، به این معنا بوده که مصوبه مقام معظم رهبری به‌صورت کامل اجرایی شده است.

«محمد ملکی» در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از مجموعه ایران‌خودرو با اشاره به اینکه طرح توسعه با حمایت‌های استاندار، وزارتخانه و با نگاه مثبت مجموعه مدیران ایران‌خودرو درحال پیگیری است، افزود: مطالعات و برآورد اولیه نشان می‌دهد برای طرح توسعه شرکت ایران‌خودرو، اتمام و تکمیل آن و همچنین اجرای مصوبه سفر مقام معظم رهبری، هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه فعلاً در شرکت ایران‌خودرو عملیات مونتاژ انجام می‌شود، گفت: بدنه رنگ‌شده اکنون از تهران وارد می‌شود و درعین‌حال سالن مونتاژ هم کامل نیست؛ بنابراین درصورتی که طرح توسعه شرکت اجرایی شود، علاوه‌بر اضافه کردن سالن بدنه رنگ، سالن مونتاژ فعلی هم تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو با اشاره به اینکه سال گذشته 36 هزار دستگاه خودرو تولید شده و امسال بیش از 40 هزار دستگاه خودرو در استان تولید می‌شود، اذعان کرد: درصورتی که طرح توسعه اجرایی شود، سالیانه 100 هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود و میزان اشتغال‌زایی طرح توسعه هم حدود سه هزار نفر تخمین زده شده که درحال بررسی است.

ملکی راه‌اندازی شیفت سوم کارخانه ایران‌خودرو را خبر خوشی از سوی استاندار دانست و در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون 580 نفر در مجموعه ایران‌خودرو مشغول فعالیت هستند و اگر شیفت سوم راه‌اندازی شود، زمینه اشتغال برای 200 نفر دیگر هم فراهم می‌شود.

شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

شناسه خبر 62318