شناسه خبر:62319
1401/8/17 23:56:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: ساخت پنج هزار و 494 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم در این استان هدفگذاری شد.

«علی عسگری» روز سه شنبه در این‌باره افزود: اجرای طرح ملی مسکن یکی از ماموریت‌هایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم است که بر این اساس ساخت 200 هزار واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر صد هزار نفر در دستور کار این نهاد انقلابی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در استان مرکزی با تعامل و هماهنگی با راه و شهرسازی نسبت به ثبت نام از متقاضیان، پالایش و استخراج متقاضیان واجد شرایط و تشکیل پرونده، معرفی بانک و آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: ساخت واحدهای مسکونی در استان مرکزی به غیر از ساوه و اراک در مابقی شهرها توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود و شمار ثبت نام‌ در شهرهای زیر 100 هزار نفر تاکنون 30 هزار و 219 مورد بوده است.

عسگری ادامه داد: از این تعداد حدود 2 هزار و 472 نفر بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی همچون سکونت پنج ساله، استفاده از تسهیلات دولتی در سنوات قبل، انصراف و حذف شدند و شمار متقاضیانی که فرم (ج) آنها سبز بوده و از تسهیلات دولتی تاکنون بهره گیری نکرده‌اند 17 هزار نفر است.

وی با اشاره به آمار ساخت پنج هزار و 494 واحد پالایش و هدف‌گذاری شده از سوی بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: تاکنون عملیات اجرایی 2 هزار و 797 واحد مسکونی کلید خورده که از این تعداد عملیات ساخت یک هزار و 956 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و 841 واحد مسکونی از سوی گروه‌های ساخت، توسط متقاضیان به صورت 2، 3 و چهار نفره انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: از 2 هزار و 797 واحدمسکونی، برای یک هزار و 409 واحد قرارداد منعقد و به بانک مسکن معرفی شدند و برای 2 هزار و 333 واحد نیز از سوی راه و شهرسازی استان مرکزی، تامین زمین شده و برای 2 هزار و 169 واحد از سوی شهرداری‌های شهرستانها پروانه ساخت با 50 درصد تخفیف صادر شده است.

عسگری با بیان اینکه موضوع تامین زمین برای اجرای تعهد بنیاد در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان در دستور کار ویژه است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به مرور، بحث تشریفات الحاق به محدوده، انجام طرح‌های تفکیکی را پیگیری می‌کند و حل مشکل تامین زمین با همکاری نهادی ذی‌ربط استان با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: در خصوص ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی، استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است که در این راستا متقاضیان تعامل و همکاری لازم را دارند و با ادامه این روند می‌توان در مهلت تعیین شده، واحدهای مسکونی تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر 100 هزار نفر، میزان رقم تسهیلات 300 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ با 350 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد است.

شناسه خبر 62319