شناسه خبر:62320
1401/8/18 00:05:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تنها درآمد کتابخانه‌های عمومی را حق عضویت که آن‌هم مبلغ ناچیزی است، اعلام کرد و گفت: از شهرداری‌های استان می‌خواهیم نیم‌درصد سهم کتابخانه‌های عمومی را برای رفع موانع توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌موقع واریز کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه سپهرغرب، «معصومه حسنی‌خونسار» در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر بانه‌وره و باینگان از توابع شهرستان پاوه افزود: در شهرستان پاوه 6 کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی وجود دارد و بیش از چهار هزار نفر از جمعیت شهرستان عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی پایگاه فرهنگی اجتماعی هستند و اکنون فعالیت‌های چشمگیری در تمام حوزه‌های فرهنگی در این کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

حسنی‌خونسار بیان کرد: اکنون کتاب‌خوان شدن افراد جامعه برای ما در اولویت قرار دارد و تمام این برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان در همین راستا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مشکلات زیرساختی ساختمان کتابخانه شهر بانه‌وره را شخصاً پیگیری خواهم کرد، گفت: این کتابخانه پایگاه فرهنگی اجتماعی این شهر است.

به گفته وی همچنین تعداد 607 نفر عضو فعال کتابخانه عمومی کتابخانه امام شافعی «رض» و همچنین تعداد 370 نفر از جمعیت این شهر عضو فعال این کتابخانه عمومی هستند.

حسنی‌خونسار در ادامه در پاسخ به درخواست اعضای انجمن درخصوص جانمایی کتابخانه‌های عمومی در استان افزود: وضعیت جانمایی کتابخانه‌های عمومی در استان در پروژه‌های بعدی از طریق آمایش سرزمینی انجام خواهد شد، بنابراین اداره کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه به‌عنوان نخستین استان در کشور، طرح آمایش سرزمینی را برای جانمایی کتابخانه‌ها انجام داده است.

بخشدار باینگان نیز ضمن قدردانی از زحمات کتاب‌داران بخش باینگان و شهر بانه‌وره، گفت: تلاش بی‌شائبه کتاب‌داران برای خدمت‌رسانی و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین مخاطبان و مردم قابل ستایش است.

«محمدهادی زامیاد» درخصوص مشکل زیرساختی ساختمان کتابخانه بانه‌وره خاطرنشان کرد: این ساختمان بیت‌المال و متعلق به مردم است و باید راه و شهرسازی درخصوص قصور در نحوه ساخت کتابخانه پاسخگو باشد و شخصاً مسئله را پیگیری می‌کنم.

«رحمت محمدی»، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاوه نیز در ادامه این جلسه گفت: ساختمان کتابخانه «بانه‌وره» با مشکلات فیزیکی زیرساختی روبه‌رو است و مسکن و شهرسازی در ساخت اصولی ساختمان قصور کرده و باید برای رفع این مشکلات مقصر مسئله پیدا شود؛ بنابراین با وجود این مشکلات در فصل زمستان خدمات‌رسانی فرهنگی به اعضا مقدور نیست و با مشکل مواجه می‌شویم.

فرماندار پاوه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه شهرستان پاوه موقعیت خاصی دارد و مردمان آن دارای فرهنگی غنی هستند، گفت: ما باید برای رشد و توسعه فرهنگی در این شهرستان برنامه‌ریزی داشته باشیم و برای مسائلی که مورد توجه مردم است، روشنگری کنیم؛ این مهم با توسعه فرهنگی و کتاب و کتاب‌خوانی میسر است.

«اردشیر رستمی» با تأکید بر اینکه ما دغدغه مسائل فرهنگی را داریم و کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی کانون‌های تربیت و پرورش افکار هستند، افزود: این دغدغه‌های ما با فعال بودن کتابخانه‌ها و حضور پُررنگ مردم در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین از مدیران ادارات خواست بیشتر در عرصه‌های خدمت فرهنگی حاضر شوند و پای کار باشند.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت، در 125 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

شناسه خبر 62320