شناسه خبر:62491
1401/8/23 08:54:53

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس واحد امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند از توزیع بیش از هفت هزار و 700 تُن نهاده دامی در نهاوند خبر داد.

صادق ظفری روز گذشته اظهار کرد: با تدوام کاهش بارندگی‌ها به‌منظور کمک به دامداران از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و 750 تُن انواع نهاده‌های دامی با نرخ یارانه‌ای بین دامداران این منطقه توزیع شده است.
وی افزود: این نهاده‌ها شامل جو، ذرت، کنجاله سویا و سبوس بوده که به تمام دامداران سبک و سنگین روستایی و عشایری اختصاص داده شده است.
کارشناس واحد امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند به میزان توزیع نهاده‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نهاده‌های توزیع‌شده شامل چهار هزار تُن کنسانتره، یک‌هزار تُن سبوس، یک‌هزار و 500 تُن جو، یک‌هزار تُن ذرت و 250 تُن سویا بوده که با قیمت یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه نهاده‌های توزیعی با قیمت یارانه‌ای نیاز حدود 50 درصد دامداران را برآورده کرده است، افزود: توزیع نهاده‌ها با این قیمت تا پایان مردادماه امسال ادامه داشت.
ظفری گفت: درحال حاضر دامداران نهاده‌های مورد نیاز خود را با قیمت آزاد تهیه می‌کنند که با توجه به گرانی خوراک دام و پایین بودن قدرت خرید، میزان تقاضای خرید نهاده‌ها از سوی دامداران ضعیف‌تر شده است.
وی درخصوص تأمین نهاده‌های دامی برای طیور ابراز کرد: مرغداران برای تهیه نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های خود در سامانه بازارگاه اقدام به ثبت‌نام کرده و براساس میزان جوجه‌ریزی سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 62491