شناسه خبر:62502
1401/8/23 09:09:01

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از اختصاص بیش از یک هزار و 800 میلیارد از محل تبصره 16 برای ایجاد اشتغال در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم اهدای 1300 فقره جهیزیه به مددجویان کردستانی اظهار کرد: امروز نهاد کمیته امداد که یکی از یادگارهای حضرت امام و صدقات جاریه آن بزرگمرد است در مسیری بالندگی حرکت کرده و نقش مؤثری در رفع محرومیت و عمران آبادانی به‌ویژه حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد.
وی خاطرنشان کرد: سهم قابل توجهی از اشتغالی که در کردستان ایجاد شده و در ادامه ایجاد می‌شود توسط کمیته امداد کردستان انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه رصد و نظارت دقیق بر اشتغال از ویژگی‌های شغل‌های ایجاد شده در کمیته امداد است، گفت: هم‌اکنون در موضوع ایجاد اشتغال ظرفیت‌های خوبی از سوی نظام و دولت فراهم شده که باید به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار کردستان به اختصاص بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان از محل تبصره 16 برای ایجاد اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: برش استانی و سهم هر یک از دستگاه‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال مشخص است.
زارعی‌کوشا افزود: از مدیران و دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال انتظار داریم که در پرداخت این تسهیلات تسهیلگری‌های لازم را انجام دهند تا هرچه زودتر به‌صورت 100 درصدی شاهد کارسازی آن باشیم.
وی خطاب به جوانان هم گفت: جوانان جویای کار به‌ویژه زوج‌های جوان باید از این ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنند تا بتوانیم معضل بزرگ بیکاری را در استان را مهار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف تولید، کشاورزی، خدماتی و غیره برای کمک به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم استان فراهم است.
استاندار کردستان اضافه کرد: در چند ماه گذشته بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصریه 18 و 30 میلیارد تومان از محل اشتغال پایدار روستایی در استان پرداخت شده است.

شناسه خبر 62502