شناسه خبر:62503
1401/8/23 09:10:37

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی موجود در استان جوابگوی تعداد زیاد بیماران کلیوی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز یکشنبه در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام اظهار کرد: برخی از بیماران کلیوی به علت نبود یا کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی، برای مداوای خود مجبور هستند با پرداخت هزینه‌های گزاف به دیگر استان‌های کشور سفر کنند.
وی ضمن تقدیر از انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان افزود: با توجه به تعداد زیاد بیماران، این انجمن به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای درمانی آن‌ها نیست و ورود خیرین حوزه سلامت به این بخش ضروری است.
امام جمعه ایلام یادآور شد: بسیاری از بیماران کلیوی علاوه بر رنج بیماری جسمی، برای مداوا و تهیه داروی خود با مشکل مالی مواجه هستند و مشکل این گروه از افراد به خاطر بیماری و تنگدستی بیشتر است که باید انجمن و خیرین سلامت به این اقشار توجه مضاعفی داشته باشند.
کریمی‌تبار تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان ایلام، ایجاد امکانات و تجهیزات پزشکی ویژه بیماران کلیوی در برخی نقاط استان است که بیماران شهرستان‌ها در نزدیکترین مرکز درمانی به محل سکونت خود مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند.
وی از مسئولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی خواست، از ظرفیت خیرین سلامت برای ایجاد مراکز درمانی در شهرستان‌های دیگر و حمایت مالی از بیماران نیازمند بهره‌گیری کنند، چرا که ورود خیرین به این حوزه برای انجمن و بیماران تأثیرگذار خواهد بود.

شناسه خبر 62503