شناسه خبر:62589
1401/8/25 08:18:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان میزان باروری کلی در این استان را 1.65 عنوان کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت در استان همدان 0.7 است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، شهلا نوری در ششمین کمیته بهداشت ذیل قرارگاه جمعیت در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان اظهار کرد: تأخیر در بارداری اول موجب افزایش ناباروری شده و می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.
مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان افزود: سیستم بهداشت مهم‌ترین مکان ارائه آموزش‌های عمومی در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت است.
نوری با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور و استان 0.7 است، مطرح کرد: میزان باروری کلی در کشور 1.7 و در استان همدان نیز 1.65 است.
وی افزایش فاصله بین فرزندان، افزایش سن ازدواج و فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد نخستین فرزند را از چالش‌های موجود در کشور برشمرد و ادامه داد: پرداختن به برخی مسائل همچون ازدواج به‌هنگام، فرزندآوری در دو سال اول ازدواج و ازدواج مجدد زنان مطلقه و بیوه، ازجمله مسائلی است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
نوری با بیان اینکه بارداری در هیچ سنی خطرناک نبوده و تنها در بعضی سنین نیازمند مراقبت بیشتر است، تصریح کرد: با توجه به امکانات خوب پزشکی و تشخیصی موجود در سطح کشور، خطرات ناشی از سن بارداری به حداقل رسیده است.
گفتنی است، در این جلسه در راستای اجرای ماده‌های 28، 35 و 46 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، موضوع آموزش کارکنان و عموم جامعه مطرح و چالش‌ها و مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر 62589