شناسه خبر:62622
1401/8/25 09:10:02

سپهرغرب، گروه سلامت: یک متخصص ارتوپدی گفت: علت درد استخوان هرچه باشد مهم است و باید جدی گرفته شود، با این حال موارد بسیاری وجود دارد که این درد درست روی محلی که مشکل دارد حس می‌شود، از این رو شایع‌ترین علل ضربه، پوکی، عفونت و سرطان استخوان است.

برزو قزوینیان درخصوص علل درد استخوان اظهار کرد: این درد کمتر از درد مفصل و عضله شایع است، گاهی علت درد استخوان مانند شکستگی واضح بوده و در مواردی ممکن است تشخیص علت آن نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد.
وی ادامه داد: علت درد استخوان هرچه باشد مهم است و باید جدی گرفته شود، با این حال موارد بسیاری وجود دارد که این درد درست روی محلی که مشکل دارد حس می‌شود، از این رو شایع‌ترین علل درد استخوان، ضربه، پوکی، عفونت و سرطان استخوان است.
این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: ضربه به استخوان به‌طورمعمول به دنبال تصادفات، سقوط از ارتفاع، حوادث ورزشی و اتفاق‌های حین کار رخ می‌دهد که می‌تواند موجب شکستگی استخوان شود و درد شدیدی در محل آسیب‌دیده ایجاد کند.
وی اضافه کرد: پوکی استخوان می‌تواند موجب درد استخوان در محلی که دچار ضعف و سستی شده است، شود. نرمی استخوان نیز که به علت کمبود کلسیم و ویتامین D ایجاد می‌شود، می‌تواند موجب ضعف و به دنبال آن درد استخوان شود.
قزوینیان با بیان اینکه عفونت استخوان می‌تواند علت درد آن باشد، درنتیجه وقتی عفونت استخوان حاد است تشخیص آن راحت‌تر و واضح‌تر است، خاطرنشان کرد: تهاجم سلول‌های سرطانی به استخوان می‌تواند موجب درد آن شود؛ سرطان استخوان ممکن است اولیه باشد یعنی منشأ سرطان از خود استخوان باشد. در هر صورت افراد باید با مشاهده درد استخوان هر چه سریع‌تر به متخصص مراجعه و درمان را آغاز کنند.

شناسه خبر 62622