شناسه خبر:62637
1401/8/26 08:33:49
رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت زندانیان همدان اعلام کرد:

کمک 15 میلیارد ریالی انجمن حمایت زندانیان به مددجویان همدانی

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت زندانیان همدان با تأکید بر اینکه زمینه‌سازی برای درآمد پایدار انجمن حمایت زندانیان یک ضرورت است، از کمک 15 میلیاردی انجمن حمایت زندانیان در همدان خبر داد.

حسن خانجانی‌موقر شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان گفت: از آنجا که این انجمن بودجه دولتی ندارد، ایجاد درآمد پایدار برای خودکفایی و درنهایت ارائه خدمات بهتر به خانواده‌های نیازمند و آبرومند زندانیان تحت پوشش را از اولویت‌های خود می‌داند.
وی تشریح کرد: تلاش برای عملیاتی شدن واگذاری برخی کارخانه‌های تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل و یا معادن بلاتکلیف که قابلیت راه‌اندازی دارند، تأسیس کارگاه‌های تولیدی، مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی خودرو، ایجاد گلخانه و تصویب پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای فعالیت‌های اقتصادی، ازجمله برنامه‌هایی است که به دنبال آن‌ها برای تقویت بنیه مالی انجمن هستیم.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان افزود: با سرمایه‌گذاری، ایجاد منابع درآمد پایدار، جلب نظر کارآفرینان موفق و ارائه تسهیلات مشاغل خانگی حتی می‌توان برای خانواده‌های مددجویان دارای فرزند خردسال هم فرصت شغلی فراهم کرد.
خانجانی‌موقر در ادامه عنوان کرد: درحال حاضر یک‌هزار و 300 خانوار از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان در انجمن‌های حمایت زندانیان تابعه استان زیر پوشش برنامه‌های ما هستند.
وی از کمک 15 میلیارد ریالی انجمن حمایت زندانیان استان به مددجویان در هفت‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: هرچند متولی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ستاد دیه است، با این وجود به‌دلیل تمایل خیران، از ابتدای سال تاکنون 22 زندانی دارای محکومیت مالی با پرداخت دو میلیارد و 300 میلیون ریال از سوی انجمن به شکات، آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.
این مسئول قضائی همچنین با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های شغلی به زندانیان از دیگر برنامه‌های انجمن است، عنوان کرد: در زندان همدان تعدادی از زندانیان به فعالیت‌هایی مانند جوراب‌بافی، خیاطی و فرش‌بافی مشغول هستند.

شناسه خبر 62637