شناسه خبر:62648
1401/8/26 08:54:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان به ترویج آموزش‌های مهارتی در روستاها با هدف جلوگیری از مهاجرت اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره در 87 روستا، مهاجرت بی‌رویه به شهرها را کاهش می‌شود.

«وهب مختاران» روز چهارشنبه با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم، ادامه داد: در این راستا دو هزار و 476 نفر از روستاییان و عشایر استان همدان امسال آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
وی تصریح کرد: 53 حرفه مانند دوزنده کیف چرمی با دست، کمک‌آرماتوربند درجه دو، کلاف‌ساز مبل کلاسیک چوبی و سرویس‌کار تراکتور در سطح استان همدان برگزار شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و اظهار کرد: اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه پیش‌بینی شده است.
مختاران افزود: توجه بیشتر به آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و روستاها در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی نقش بی‌بدیلی دارد.
در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان 18 مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع 198 آموزشگاه خصوصی، 129 آموزشگاه ویژه دختران، 23 آموزشگاه پسران و 46 آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.

شناسه خبر 62648