شناسه خبر:62695
1401/8/28 08:59:14

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان گفت: هم‌اینک 40 پایگاه امداد جاده‌ای در این استان فعال هستند؛ با این وجود نیازمند ایجاد 10 پایگاه اورژانس جاده‌ای هستیم.

«محمدرضا شکوهی» روز پنجشنبه افزود: 66 پایگاه اورژانس در همدان تاکنون ایجاد شده است که 40 مورد از آن‌ها پایگاه امداد جاده‌ای و مابقی پایگاه شهری هستند.
وی اضافه کرد: به‌تازگی یک پایگاه جدید در محور نهاوند- فیروزان و در منطقه طائمه راه‌اندازی شد، درحالی که پیش‌تر هیچ پایگاهی حتی استیجاری در این محل وجود نداشت.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: طبق استانداردها باید به‌ازای هر 40 کیلومتر یک پایگاه اورژانس در جاده‌ها و به‌ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یک پایگاه در مناطق شهری دایر شود.
شکوهی ادامه داد: با توجه به استانداردهای تعریف‌شده هم‌اینک نیازمند ایجاد 10 پایگاه امداد جاده‌ای به‌ویژه در شهرستان‌های همدان، بهار و ملایر هستیم که پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این پایگاه‌ها در دستور کار است.
وی از بروز حادثه برای کارکنان اورژانس رزن خبر داد و گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر بروز حادثه برای موتورسوار و ترک‌نشین، تیمی از اورژانس جاده‌ای دمق به محل عزیمت کرد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان افزود: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی درحال امدادرسانی و انتقال مصدومان به داخل آمبولانس بودند که در این هنگام یک دستگاه خودروی سواری از مسیر اصلی منحرف شد و با کارکنان اورژانس برخورد کرد.
شکوهی اضافه کرد: دو تن از کارکنان فوریت‌های پزشکی شهرستان رزن در صحنه تصادف دچار حادثه رانندگی شدند و خودروی اورژانس نیز خسارت دید؛ در این حین گزارش این تصادف به دیگر پایگاه اورژانس گزارش شده و دو خودرو برای انتقال مصدومان به محل عزیمت کردند.
وی اظهار کرد: با وجود بروز شکستگی، اما وضع جسمی کارکنان اورژانس رو به بهبود بوده و همچنین میزان خسارت وارده به خودروی اورژانس جزئی است.

شناسه خبر 62695