شناسه خبر:62701
1401/8/28 09:07:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: 12 هزار و 636 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شد که هشت هزار و 850 کیلومتر آن مربوط به مناطق روستایی است.

احمد فعله‌گری روز پنجشنبه اظهار کرد: طبق آخرین آمار دریافتی، سه هزار و 36 کیلومتر شبکه گاز در نقاط شهری و 750 کیلومتر در محورهای صنعتی استان کردستان اجرا شد.
وی با بیان اینکه امسال اجرای طرح‌های گازرسانی در استان با سرعت زیادی در حال اجرا است، افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی در 137 روستای استان فعال است و تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز تا پایان سال جاری به یک هزار و 550 روستا خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان طرح‌های در دست اجرای گازرسانی را مربوط به نقاط دورافتاده و سنگلاخی عنوان و اضافه کرد: با توجه به اینکه برای اتمام شبکه گذاری در روستاهای باقیمانده احتیاج به لوله‌گذاری بیشتری است، پس طول شبکه‌های گازرسانی در سال آینده افزایش چشمگیری ‌خواهد داشت.
فعله‌گری ادامه داد: پیمانکاران و افراد مشغول به کار در پروژه‌های گازرسانی اغلب بومی استان هستند، ضمن اینکه برای تعداد زیادی نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
وی تأکید کرد: تلاش ما این است تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت در استان از گاز طبیعی بهره‌مند شده و در نیمه دوم سال 1402 روستای بدون گاز نداشته باشیم.

شناسه خبر 62701