شناسه خبر:62702
1401/8/28 09:10:38
مسئول بسیج سازندگی سپاه ایلام:

اجرای نهضت آبرسانی به 200 روستا در استان ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: افزایش نهضت آبرسانی به مناطق محروم از 128 روستا به 200 مورد از مهم‌ترین خدمات بسیج سازندگی به مناطق محروم استان ایلام است.

سرهنگ علی ملک‌زاده در نشست خبری با رسانه‌های جمعی استان به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: در پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی افزایش اعتبارات این طرح از 500 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان با بهره‌مندی 60 هزار نفر از ساکنان مناطق روستایی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی توسط بسیج سازندگی سپاه استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در طرح نهضت آبرسانی 18 مجتمع آبرسانی، دو حلقه چاه، 60 مخزن آب، 15 ایستگاه پمپاژ، دو تصفیه خانه، 700 کیلومتر لوله کشی و 250 لوله انشعاب مرکزی در حال انجام است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام افزود: یکی دیگر از خدمات بسیج برای روستاییان و کشاورزان ایجاد طرح از آبخیز تا جالیز است که در 40 روستا برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان انجام می‌شود.
ملک‌زاده یادآور شد: 300 گروه جهادی تخصصی هفته بسیج در مناطق محروم و حاشیه شهرها در قالب گروه‌های تخصصی و چند تخصصی در حوزه‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به این نقاط اعزام می‌شوند.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون در بخش احداث مسکن مددجویان، تعداد 100 واحد در دست احداث است و برای 200 واحد تعمیرات توسط گروه‌های جهادی با رعایت استانداردهای لازم در حال انجام است.
وی تأکید کرد: برنامه‌های بسبج سازندگی در قالب سه قرارگاه جهادی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی هدفمند، برنامه‌محور، امیدآفرینی در بین روستاییان، مهاجرت معکوس و رونق تولید و اشتغال صورت می‌گیرد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان ایلام گفت: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از دستاوردهای نخبگان و تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف، تلاش برای تقویت قطب‌های صنعتی، نصب سه هزار پنل خورشیدی با همکاری دستکاه‌های ذی‌ربط و اعطای وام‌های خرد و مشاغل خانگی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

شناسه خبر 62702