شناسه خبر:62722
1401/8/28 09:38:55

سپهرغرب، گروه ورزشی: هفدهمین دوره رقابت‌های شطرنج اوپن ابن‌سینا شهر همدان درحالی که قرار بود به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم تقویم فدراسیون جهانی امسال برگزار شود، اما همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آخرین دوره این مسابقات شهریورماه سال 98 در همدان برگزار شد و پس از آن دیگر شاهد برگزاری این رقابت‌ها نبودیم.
پیش از این قرار بود هفدهمین دوره این مسابقات شهریورماه امسال برگزار شود، اما به‌دلیل تنش آبی در همدان و مشکلات مربوط به آن، این رقابت‌ها به آبان‌ماه جاری موکول شد.
قرار گرفتن بازی‌های شطرنج در تقویم سایت فدراسیون جهانی یکی از دستاوردهای مهم تاریخ شطرنج استان همدان بود که منجر به برگزاری 16 دوره با حضور چهره‌های شاخص این رشته در جهان ازجمله آلکسی شیروف سوپر استاد بزرگ شطرنج جهان، استاد بین‌المللی سرگی گریشچنکو از کشور روسیه، استانیسلاو بوگدانوویچ استاد بزرگ شطرنج اوکراین، سرگئی تیویاکوف استاد بزرگ و سرشناس شطرنج کشور هلند و استاد بزرگ ویتالی سیووک از اوکراین و اولگ کورنیف شطرنجباز سرشناس اسپانیا شد.
16 دوره این مسابقات اگرچه شروع آن با حضور شطرنج‌بازان برتر کشور بود، اما با ارتقای سطح کیفی و کمی بازی‌ها، این فرصت فراهم شد تا با دعوت از استادان بزرگ و نامی جهان، در سال 95 در تقویم فدراسیون جهانی قرار گرفته و شطرنج همدان با نام ابن‌سینا جهانی شود.

شناسه خبر 62722