شناسه خبر:62923
1401/9/3 08:52:16

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: هنرمندان و آثار فاخر هنری در عرصه دفاع مقدس و جهاد تبیین از حمایت‌های مادی و معنوی مجموعه استانداری و سایر نهادهای دولتی برخوردار می‌شوند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در دیدار با برگزیدگان جشنواره هنری فانوس، جهاد تبیین در حوزه استکبارستیزی را ضرورت امروز جامعه دانست و افزود: در شرایط کنونی که استکبار جهانی در راستای سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن جای حق و باطل تلاش می‌کند، تبیین توطئه‌ها و جنایات استکبار باید مورد توجه جدی دست‌اندرکاران، دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها و هنرمندان ما قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هنرمندان باید بیش از گذشته وارد میدان برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام شوند، اظهار کرد: پنهان‌کاری و سیاه‌نمایی دستاوردهای انقلاب برای دور کردن و ایجاد شکاف بین مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی و از حربه‌های دشمن است.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه باید واقعیت‌های جامعه از زبان هنرمندان بازگو شود، افزود: انسان‌های متعهد، معتقد و هنرمندان عرصه دفاع مقدس پای کار ایستاده‌اند و در حوزه جهاد تبیین فعالیت می‌کنند.
استاندار همدان هنرمندان را پیام‌رسانان ارزش‌های جامعه برشمرد و گفت: میدان جنگ نرم نیازمند جهاد فرهنگی و جهاد تبیین بوده که یک نمونه موفق آن برگزاری جشنواره هنری فانوس است.
قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید با استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های موازی از هنرمندان عرصه دفاع مقدس حمایت کند و ابزارها، امکانات و فضاهای دستگاه‌های اجرایی و شهرداری را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه دشمن نابکار نقشه‌های شومی برای کشور کشیده است، گفت: امروز دشمن می‌خواهد ارزش‌های دفاع مقدس را بپوشاند، کم‌رنگ جلوه دهد و با ایجاد تفرقه وحدت و انسجام را از مردم بگیرد و بر ما چیره شود.
استاندار همدان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با فاصله‌اندازی و اختلاف و دشمنی بین ما ایران قوی را تجزیه کند، اظهار کرد: استکبار جهانی به اسم برقراری دموکراسی جنایت‌هایی در حق بشریت به‌ویژه در حق زنان و کودکان در سوریه و کشورهای دیگر روا داشت و قهرمانان ملی ما امثال سردار سلیمانی مردانه ایستادند و مردم سوریه را نجات دادند.
قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه باید واقعیت‌ها و حقایق از زبان شما هنرمندان برای مردم بازگو و روشنگری شود، گفت: وطن‌فروشان و افرادی که از سرمایه این ملت به جایگاهی رسیدند، امروز در مقابل مردم ایستادند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
وی تصریح کرد: این معدود افراد که به کشور خود خیانت و وطن‌فروشی می‌کنند، با همراهی رسانه‌های بیگانه صدای رساتری دارند و به‌طور قطع هنرمندان می‌توانند با روشنگری و آثار فاخر خود، بلندگوی انقلاب و شهدا باشند.
استاندار همدان دوران دفاع مقدس را از پُرافتخارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: این دوران تداعی‌کننده غرور، صلابت، ایستادگی، مقاومت و مقابله با تمام دسیسه‌ها است و همه باید در راستای توجه به فرهنگ و ایثار و شهادت گنجینه دفاع مقدس را پاس بدارند و نسبت به غنی‌سازی آن تلاش کنند.
ششمین جشنواره هنری فانوس با موضوعات دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن در 22 رشته هنری و در پنج بخش اصلی و ویژه استانی با محوریت زندگی و سیره سرلشگر شهید حاج‌حسین همدانی برگزار شد و روز 19 مهرماه سال جاری با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده، به کار خود پایان داد.

شناسه خبر 62923