شناسه خبر:62931
1401/9/3 09:01:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: این نهاد 28 میلیارد و 883 میلیون ریال برای انجام خدمات محرومیت‌زدایی در زمینه‌ خدمات حمایتی و درمانی هزینه کرد.

پیام جلالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در یک سال اخیر، بیش از 28 هزار نفر در استان از خدمات مختلف محرومیت‌زدایی داوطلبان این جمعیت بهره‌مند شدند.
وی افزود: در این مدت بیش از دو هزار و 500 نفر از خدمات حمایتی و درمانی و همچنین 25 هزار و 700 نفر در پروژه‌های محرومیت‌زدایی طرح‌هایی موسوم به نیابت، همای رحمت و کاروان سلامت به ارزش 23 میلیارد و 183 میلیون ریال استفاده کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: سال گذشته، طی اجرای طرح کاروان سلامت در مناطق و روستاهای محروم استان، ارائه‌ خدمات‌ دندانپزشکی ازجمله ترمیم و ویزیت در قالب هشت کاروان سلامت به ارزش چهار میلیارد و 700 میلیون ریال به مردم ارائه شده و یک‌هزار و 600 بسته معیشتی توزیع شد.
جلالی با اشاره به مشارکت و همراهی خیرین برای تجهیز بانک امانات پزشکی افزود: در این مدت 78 قلم از اقلام پزشکی برای تجهیز بانک امانات پزشکی به ارزش یک میلیارد ریال به هلال احمر کردستان اهدا شد.
وی اضافه کرد: با مشارکت اعضای داوطلب و خیرین جمعیت هلال احمر کردستان، فعالیت‌های داوطلبانه ازجمله برپایی چادر ایستگاه سلامت، طرح نیابت، کاروان سلامت، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند، اهدای خون و دیگر خدمات انجام گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به انجام فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه اظهار کرد: داوطلبان علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه می‌توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های استان به خانواده بزرگ هلال احمر و داوطلبان پیوسته و یاریگر تحقق اهداف ارزشمند این نهاد مردمی باشند.
در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز 10 هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.
23 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد 13 پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و 10 پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

شناسه خبر 62931