شناسه خبر:630
1397/6/27 21:31:57
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد

توزیع 3 هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان ملایر

سپهرغرب، گروه استان‌ها: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از توزیع 3 هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان ملایری خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد کاروند در حاشیه توزیع بسته‌های مهر تحصیلی دانش‌آموزان ملایری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موقوفات مرحوم سیف‌الدوله به عنوان بزرگترین واقف ملایر برکات زیادی را نصیب این شهرستان کرده است، اظهار کرد: از جمله نیات این واقف خیراندیش هزینه‌کرد در بخش درمانی، آموزشی، فرهنگی، روضه‌خوانی و اطعام نیازمندان است.
وی افزود: بخش درمانی این موقوفه برای درمان بیماران سرطانی و بیماران خاص بوده و تجهیزات پزشکی و تامین ست کامل فک و استخوان و مغز و اعصاب و دستگاه دیالیز و کمک به اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) نیز از محل این موقوفه هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اضافه کرد: در حال حاضر بخش 32 تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) در راستای نیت مرحوم سیف‌الدوله در حال ساخت است.
وی روضه‌خوانی شب‌های جمعه در طول سال با اطعام‌دهی و روضه خوانی در ایام محرم را از دیگر نیات این واقف بزرگ برشمرد و گفت: ساخت مدرسه از دیگر نیات زیبای این واقف است.
کاروند از توزیع سه هزار بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات سیف‌الدوله در ملایر در مرحله اول خبر داد و گفت: این لوازم‌التحریر در شهرهای ملایر، سامن و جوکار بین دانش‌آموزان نیازمند ابتدایی و متوسطه توزیع شد.
وی اضافه کرد: مرحله دوم نیز برای دانشجویان خواهد بود که در کنار اهدای بسته‌های مهر تحصیلی به تعداد زیادی از دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت مبالغ نقدی اهدا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی برای چهارمین سال است که اجرا می‌شود افزود: در مرحله اول 4 هزار بسته توزیع شده که 3 هزار بسته در ملایر و مابقی در دیگر شهرستان‌ها توزیع می‌گردد.
وی اضافه کرد: بسته‌های مهر تحصیلی هر کدام با مبلغ 80 هزار تومان و در مجموع با بیش از 250 میلیون تومان خریداری شده است.
کاروند تصریح کرد: علاوه بر این نسبت به اعطای کمک‌های نقدی به دانش‌آموزان و دانشجویان در طول سال اقدام خواهد شد.
وی گفت: ماهانه نیز از موقوفه مرحوم سیف‌الدوله 36 میلیون تومان کمک‌هزینه به طلاب بی‌بضاعت در شهرستان ملایر پرداخت می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان تصریح کرد: اعزام 100 مبلغ، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری مراسم «احلی من العسل»، «لبیک یا حسین»، «شیرخوارگان حسینی»، نماز ظهر عاشورا و «لبیک یا زینب» همزمان با سوم عاشورا از برنامه‌های این طرح است.
وی اضافه کرد: برنامه‌‌ریزی برای برپایی چهار موکب در ورودی‌های شهرستان‌های استان در اربعین در حال انجام است.
کاروند با بیان اینکه در حال حاضر 700 موقوفه در همدان ثبت شده است، گفت: تعداد رقبات نیز 41 هزار رقبه است.
وی بر ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: مردم باید آشنایی بیشتری با هزینه‌‌کردهای وقف داشته و بدانند درآمدهای موقوفات در چه زمینه‌ای هزینه می‌شود.
در پایان مدیرکل اوقاف همدان با جمعی از مسوولان از دو خانواده معلول زیر پوشش بهزیستی و دو خانواده نیازمند زیر پوشش کمیته امداد دلجویی کرده و بسته‌های حمایتی اوقاف به این خانواده‌ها اهدا شد.

شناسه خبر 630