شناسه خبر:63040
1401/9/6 11:19:07

سپهرغرب، گروه کشاورزی: در پی اعلام استان‌های دارای اولویت در تولید حبوبات از سوی وزارت جهاد کشاورزی، استان کرمانشاه به‌عنوان دومین استان تولیدکننده حبوبات در کشور معرفی شده است.

فرهاد شریفی با اشاره به سهمیه 128 هزار تنی تولید حبوبات برای استان کرمانشاه در الگوی کشت ابلاغی به استان، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این هدفگذاری هستیم.
وی افزود: معمولاً در سنوات نرمال تولید 128 هزار تنی حبوبات در استان کرمانشاه را شاهد هستیم، هرچند سال زراعی گذشته به‌دلیل خشک‌سالی میزان تولید حبوبات استان در مجموع 69 هزار تن بود.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال هم در صورتی که ترسالی را شاهد باشیم، قطعا به تولید 128 هزار تنی حبوبات دست پیدا خواهیم کرد.
شریفی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سهمیه کشت 145 هزار هکتاری حبوبات برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده، گفت: در سنوات نرمال معمولاً بیشتر از این سطح کشت حبوبات را در استان کرمانشاه داریم، به نحوی که سال زراعی گذشته 165 هزارهکتار حبوبات در استان کرمانشاه کشت شد که 161 هزار هکتار آن به کشت نخود بهاره و پاییزه اختصاص داشت.
وی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد استان کرمانشاه در زمینه تولید حبوبات در کشور، گفت: استان کرمانشاه بعد از لرستان، دومین تولیدکننده حبوبات در کشور است.
وی با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت حبوبات استان کرمانشاه به کشت نخود اختصاص دارد، گفت: کرمانشاه در زمینه تولید نخود در کشور سرآمد است و چه از نظر سطح زیر کشت و چه از نظر تولید در کشور پیشتاز است.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه در زمینه تولید دیگر حبوبات خیلی حرف برای گفتن ندارد و در مجموع کمتر از چهار هزار هکتار حبوبات دیگری مثل ماش، عدس، باقله و لوبیا در استان کشت می‌شود.

شناسه خبر 63040