شناسه خبر:63073
1401/9/7 09:04:49
نماینده ولی فقیه در کردستان:

آموزش مهارت به زندانیان با جدیت دنبال شود

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مهارت‌آموزی به زندانیان و برنامه‌های هنری برای آنان، با جدیت در زندان‌های استان دنبال شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره زندان‌های استان کردستان اظهار کرد: علم‌آموزی، مهارت‌افزایی و برنامه‌های هنری برای زندانیان در دستور کار باشد.
وی با بیان اینکه مطالعه و برنامه‌های هنری روی نگرش و رفتار زندانیان نقش مؤثر دارد، افزود: خدمات کتابخانه‌های زندان‌ها ارتقا یابد و زندانیان از وسایل و امکانات لازم به ویژه از کتابهای متنوع بهره‌مند شوند.
نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم رعایت حقوق زندانیان، منزلت و کرامت ذاتی و انسانی آن‌ها تأکید و اضافه کرد: ارتکاب جرم، عاملی برای از دست رفتن کرامت ذاتی زندانیان نیست، بنابراین احترام به آنان ضروری است.
حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: کسانی که مجرم هستند غیر محترم نیستند و باید اصلاح نگرش جامعه نسبت به این قشر صورت پذیرد.
مدیرکل زندان‌های کردستان هم در این دیدار گفت: توفیقی دست داد تا در استان فرهنگی کردستان و در سنگر اصلاح و تربیت در خدمت مددجویان آسیب‌دیده این استان باشم و امیدواریم بتوانیم رسالت اصلی سازمان زندان‌های کشور که همان اصلاح و تربیت هست را به‌خوبی انجام دهیم.
مجتبی محمدی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل زندان‌های استان، بافت قدیمی و فرسوده است و این مهم ما را برآن داشت تا با همکاری مسئولان ارشد استان و اجرای دقیق حقوق شهروندی برای مددجویان، زمینه خروج اماکن زندان‌ها را از پوسته داخلی شهر فراهم کنیم.
وی خواستار نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در کردستان به مددجویان و خانواده‌های آنان شد اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات و توجه مسئولان استانی، بخشی از مشکلات پیش‌رو و زمینه حضور مربیان و روحانیون در زندان در راستای انجام هرچه بهتر فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی فراهم شود.
در حال حاضر 10 زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

شناسه خبر 63073