شناسه خبر:63080
1401/9/7 09:12:09

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: 100 درصد مصوبات بازدید رئیس جمهور از منطقه کارخانه نمک شهر ایلام برای محرومیت‌زدایی از این محدوده عملیاتی شده است.

حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در جریان بازدید از منطقه کارخانه نمک شهر ایلام اظهار کرد: منطقه حاشیه‌ای و کم‌برخوردار کارخانه نمک شهر ایلام در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان مورد بازدید قرار گرفت و آیت‌الله رئیسی دستوراتی را با توجه به عمق محرومیت منطقه به‌منظور جانمایی امکانات زیرساختی صادر کردند.
وی افزود: طی یکسال گذشته با همکاری عموم دستگاه‌های خدمات‌رسان و به‌ویژه شهرداری ایلام برنامه‌ریزی برای محرومیت‌زدایی از این محدوده حاشیه‌ای صورت گرفت که خوشبختانه امروز شاهد تحقق 100 درصدی این مصوبات در منطقه کارخانه نمک هستیم.
استاندار ایلام یادآور شد: مسائل زیست‌محیطی، بهداشتی و نبود امکانات خدماتی و رفاهی مردم ساکن در این محدوده را رنج می‌داد که هم‌اکنون شبکه فاضلاب آن تکمیل شده و عملیات آسفالت و جدول‌گذاری نیز پایان یافته است.
بهرام‌نیا از سرمایه‌گذاری 70 میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه‌ها در منطقه کارخانه نمک ایلام خبر داد و اضافه کرد: اعتبارات لازم در صورت وجود مشکلات دیگر در این محدوده تخصیص خواهد یافت.
وی با اشاره به وجود مناطق حاشیه‌ای در مرکز استان اظهار کرد: بازدیدهای مستمر از این نقاط به‌منظور رفع مشکلات ساکنان این نقاط در دستور کار است و با حضور دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان زیرساخت‌های این مناطق ارتقا می‌یابد.
گفتنی است سال گذشته رئیس جمهوری در سفر استانی به ایلام بازدیدی از منطقه کارخانه نمک شهر ایلام داشته و دستوراتی را برای محرومیت‌زدایی از این محدوده صادر کردند که امسال شاهد محقق شدن آن‌ها هستیم.
شهر ایلام حدود 220 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 63080