شناسه خبر:63111
1401/9/8 10:24:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بهسازی و استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: کتابخانه شهر صالح‌آباد از توابع شهرستان بهار با 10 میلیارد ریال اعتبار استانداردسازی شد.

عاطفه زارعی در آیین بازگشایی کتابخانه عمومی فجر صالح‌آباد شهرستان بهار گفت: پس از کتابخانه باهنر و آیت‌الله بهاری، کتابخانه فجر صالح آباد با حمایت مسئولان و بودجه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرمانداری، شهرداری و خیرین بهسازی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در شهرستان بهار 12 کتابخانه شامل پنج کتابخانه شهری و هفت کتابخانه روستایی وجود دارد.

زارعی کتابخانه‌ها را مرکز یادگیری و محلی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش افراد دانست و گفت: بهسازی، فضاسازی و استاندارد‌سازی کتابخانه‌های عمومی در جهت پیشبرد، تعالی و تثبیت اهداف فرهنگی است.

وی کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور را پس از وزارت آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی با بیش از سه هزار و 700 کتابخانه عمومی برشمرد و افزود: در استان همدان 118 کتابخانه عمومی با بیش از 60 هزار عضو فعالیت می‌کنند که در این کتابخانه‌ها اعضا علاوه‌بر منابع چاپی، به پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی و لاتین نیز به‌صورت رایگان دسترسی دارند.

شناسه خبر 63111