شناسه خبر:63115
1401/9/8 10:34:17

سپهرغرب، گروه خبر: همایش تجلیل از 43 بانوی پیشکسوت نهاوندی پشتیبان جبهه در دوران دفاع مقدس به‌مناسبت چهل‌وسومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین در آستان شاهزاده محمد و علی (ع) برگزار شد.

روز دوشنبه هفتم آذرماه همایش تجلیل از 43 بانوی پیشکسوت و پشتیبان جبهه در دوران دفاع مقدس در شهرستان نهاوند به‌مناسبت چهل‌وسومین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین با حضور مسئولان شهرستان در محل آستان شاهزاده محمد و علی (ع) برگزار شد.

فرماندار نهاوند در این مراسم گفت: بخش قابل توجهی از مقاومت دوران دفاع مقدس بیان‌کننده ایمان و اعتقاد قلبی، رشادت‌های بی‌نظیر و صبوری توأم با ایثارگری زنان و مادرانی است که در تبعیت از نقش بانوان صدر اسلام و در رأس آن‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) قدم به قدم با مردان این سرزمین در دفاع از میهن اسلامی گام برداشته‌اند.

ضرغام احمدوند افزود: بانوان این مرزوبوم در این مسیر پُرمخاطره با ایثار و فداکاری، شجاعت، استقامت و اخلاص در عمل همواره ارزش‌های اخلاقی دین مبین اسلام را سرلوحه اعمال خویش قرار داده و در حمایت از همسران و فرزندان خود جهت حضور در جبهه و دفاع از کشور سرآمد بوده‌اند.

در دوران دفاع مقدس زنان و مردان احساس مسئولیت کردند و هرکس به فراخور شرایط خود و امکاناتی که در اختیار داشت، مشارکت کرد و جنسیت تعیین‌کننده نوع مسئولیت نبود.

وی یادآور شد: زنان کشور ما در پشتیبانی از جبهه‌ها سهم قابل توجهی داشتند، اما متأسفانه گذر زمان باعث شده تا نسل جدید کمتر در جریان واقعیت‌ها و رشادت‌های جنگ قرار گیرند.

احمدوند در خاتمه تأکید کرد: اگر حمایت‌ها، تربیت‌ها و پشتیبانی‌های زنان در جنگ و انقلاب نبود، به‌جرأت می‌توان گفت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با موفقیت به ثمر نمی‌رسید و اما آنچه امروز اهمیت دارد، الگوسازی برای نسل حاضر است و باید دختران جوان ما از این بانوان‌ الگو بگیرند.

شناسه خبر 63115